Publicitat
Publicitat

TURISME

Pont decebedor al sector hoteler per la falta de neu i la crisi

L'ocupació ha estat més baixa que altres anys i s'ha mogut entre el 70% al Pirineu gironí, el 50% a zones a la Costa Brava i el 35% al pirineu de Lleida


Els hotelers coincideixen a assenyalar que el pont de la Puríssima ha estat "estrany" pel que fa al calendari i més fluix que anys enrere per la falta de neu al Pirineu i els efectes de la crisi econòmica.

Tot i que no s'han donat bones condicions per engegar amb força la temporada d'esquí, la Cerdanya i el Ripollès han estat les comarques amb major ocupació hotelera, gràcies al turisme de muntanya. Han registrat entre el 65% i el 70% d'ocupació, tot i que als hotels a peu de pistes la dada ha davallat fins al 20% de mitjana.

Les zones d'alta muntanya de Lleida, han registrat un 35% d'ocupació hotelera de mitjana, lluny de les xifres de l'any passat en què es va arribar a una ocupació del 80% gràcies a les nevades. Aquestes dades d'ocupació només s'han detectat enguany en algunes cases rurals de la plana de Lleida.

A Girona, l'estació de La Molina tot just ha obert avui les instal·lacions, mentre que Vallter i Núria sí que han funcionat durant la setmana. Al Pirineu de Lleida, Espot Esquí, Boí Taüll i Port Ainé han ofert al tram final del pont 25 quilòmetres esquiables, produïts amb neu artificial, el què suposa una quarta part del domini esquiable obert.

Baquèira Beret, que l'han passat va vendre la meitat del total de forfaits a les pistes lleidetanes en aquestes dates, no ha pogut obrir encara aquests dies.

Les zones de l'interior de Girona com la Garrotxa i la Selva s'han quedat al 50% d'ocupació, igual que a la Costa Brava.

A la ciutat de Barcelona, l'ocupació no ha arribat a aquest 50%, 20 punts menys que l'any passat, i el president del Gremi d'Hotels, Jordi Clos, ho ha justificat per la crisi econòmica. "La gent s'ho ha pensat una mica més abans de passar el cap de setmana fora", ha dit a Catalunya Informació.


Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT