Publicitat
Publicitat

Recoder reclama una gestió individualitzada per a l'aeroport del Prat

El conseller de Territori i Sostenibilitat demana que no quedi sota el paraigua de Barajas i assegura que la solució no passa necessàriament per la privatització

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha advocat avui per una gestió de l'aeroport de Barcelona que no estigui "sota el paraigua de la de Barajas", davant de la proposta de la ministra de Foment, Ana Pastor, d'impulsar conjuntament les dues infraestructures.

En roda de premsa, el conseller ha valorat la cancel·lació del procés de privatització dels aeroports del Prat i Barajas i el retard de l'entrada de capital privat a Aena.

Recoder ha reconegut que "tenia coneixement de la intenció de suspendre el procés" i que és un bon moment "per subratllar la posició de la societat catalana, que es fonamenta en la gestió especialitzada de la infraestructura" del Prat.

En aquest sentit, Recoder s'ha mostrat esperançat que el nou govern espanyol permeti "una gestió descentralitzada" d'Aena malgrat la majoria absoluta que el PP ostenta al Congrés dels Diputats.

Davant les declaracions de la ministra de Foment, Ana Pastor, que ha defensat impulsar als aeroports de Madrid i Barcelona conjuntament perquè competeixin amb grans aeroports europeus, Recoder ha puntualitzat que Barajas "competeix directament" amb el Prat, per la qual cosa l'aeroport català "hauria de tenir una gestió que no estigui sota el paraigua de la de Barajas".

El conseller ha puntualitzat que "es pot tenir una gestió individualitzada sense un procés de privatització", i ha recordat que la reivindicació de la Generalitat passava per la transferència de les competències sobre la gestió del Prat, que es traslladaven a un consell rector amb majoria catalana, la qual cosa era "una bona proposta per a Catalunya".

Per això, ha declarat que espera que el futur model de gestió aeroportuària, del qual encara no es coneixen els detalls, segueixi "unes pautes similars" a les de l'esmentat consell.

"La suspensió de la privatització d'Aena no és un pas enrere, sinó que volem que sigui un pas endavant per prendre impuls", ha explicat.

Recoder ha posat d'exemple de gestió el model portuari, que, segons la seva opinió, "ha estat molt profitós" per al desenvolupament dels ports de Barcelona i Tarragona.

Més continguts de