Publicitat
Publicitat

Ara entitats (1)

Arrels Fundació: veure Barcelona a través dels ulls de qui ha viscut al carrer

Us presentem Arrels Fundació en la primera entrega de la campanya #ARAfempinya

La ciutat dels sensesostre

"Qui millor que una persona que ha dormit al carrer per explicar com és?" Arrels Fundació prepara una original campanya de sensibilització a partir de la tardor. Rutes per Barcelona guiades per persones que han dormit al carrer. Petits grups de joves "s'endinsaran per una Barcelona desconeguda a través dels ulls d'algú que ha viscut al carrer i coneixeran els llocs on la gent sense sostre passa la nit o menja", detalla Olga Garcia, responsable de comunicació de la fundació. "Hi ha altres ciutats europees com Amsterdam, Berlín i Copenhaguen que ja ho fan, i té bastant ressò popular", afegeix. L'objectiu és fomentar l'empatia amb aquestes persones, i que puguin explicar la seva història. Garcia explica que fa anys que tenen campanyes de sensibilització destinades als joves i que han detectat que el testimoni de les persones ateses és el més autèntic i el que causa més impacte. "Una de les preguntes que sempre fan els nois i noies és: «Com heu acabat al carrer?» Amb aquesta campanya ho podran conèixer in situ ", resumeix la portaveu de la fundació.

Cada cop més joves dormint al carrer

Arrels Fundació calcula que més de 800 persones viuen sense sostre a Barcelona. I la tendència va a l'alça. Des del 2008 el nombre de gent que dorm al ras ha augmentat un 32%. Olga Garcia explica que el perfil majoritari de la persona atesa per primera vegada és el d'un home de menys de 50 anys i sense papers. La portaveu de l'entitat destaca l'increment del nombre de menors de 34 anys entre les persones que van rebre atenció l'any 2012, un 11% del total. Garcia alerta que no només augmenta el nombre de persones sense sostre, sinó que la situació de la gent que atenen "cada cop és més complicada".

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT