Publicitat
Publicitat

L'esport més cruel

Podia haver fet la millor actuació des que és a la F-1. Però la d'ahir va ser una de les curses més curtes de la trajectòria de Jaume Alguersuari a la F-1. Potser també de les més amargues. Sortia setè, la millor posició que mai havia aconseguit a uns entrenaments d'un Gran Premi. Els punts no semblaven una quimera. L'any passat, a Singapur, un problema amb una conducció d'un radiador el va obligar a sortir des del pit lane , en un dia en què també tenia força opcions de puntuar. Es va quedar a les portes. Ahir, a la primera aturada, un mecànic de Toro Rosso va collar malament una roda, i va sortir volant pel cel de Xangai. El mateix lloc en què van anar a parar les il·lusions del català.

L'automobilisme, i més la F-1, és un esport col·lectiu. Encara que la fama se l'emportin els pilots, el treball de tots els que els envolten és crucial. De vegades, però, qui guanya és el pilot, i qui perd l'equip. Massa vegades. Ahir mateix, Alonso no va tenir pietat a l'hora de valorar el seu cotxe. Tot el contrari que Valentino Rossi que quan guanya no para de fer petons a la moto. És cert que Ferrari sembla haver canviat Il Cavallino de l'escut per una tortuga, i també és cert que Felipe Massa, amb el mateix cotxe, li va treure gairebé quinze segons. Tot un món. Alonso va sortir malament, els mecànics van fer un primer pit stop massa lent, l'estratègia no era l'adequada, i el 150 Itàlia no és competitiu. Però la cursa d'ahir de l'asturià va ser grisa, pròpia d'un pilot mediocre, sense cobdícia, i amb els ullals poc esmolats com s'espera de qui vol tornar a ser campió. Al capdavant, la successió d'avançaments potenciats enguany per l'aleró mòbil era un festival. Tots es passaven els uns als altres. I tots passaven Alonso, incapaç d'avançar gairebé ningú. Les exigències a l'equip no haurien de passar per davant del sentit de l'autocrítica. Tot i estar justificades, fer-les en públic és cruel. Gairebé tant com que un mecànic t'engegui la cursa a Can Pistraus per deixar-se una roda fluixa.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT