Publicitat
Publicitat

CIRCUIT DE CATALUNYA

El Circuit barrina com fer econòmicament viable la Fórmula 1

Mas-Colell posa en dubte el futur de les curses a Montmeló

El conseller d'Economia diu que el Govern ha d'estudiar si pot pagar el cànon milionari per acollir la Fórmula 1. Els gestors del Circuit busquen fórmules perquè aquest Gran Premi no sigui deficitari.

Ahir s'encenien totes les alarmes al Circuit de Catalunya quan el conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, deia a RAC1 que el Gran Premi de Fórmula 1 és a la llista de coses que cal revisar, i alertava que "no és clar que ens puguem permetre el seu cost en temps de crisi". Unes paraules que agafaven per sorpresa el director del recinte, Salvador Servià, que s'afanyava a assegurar que el circ passaria per Montmeló, com a mínim, aquest any.

Tot plegat arrenca per culpa del cànon que han de pagar els circuits per organitzar una cursa del Mundial. I és que milions de persones d'arreu del món estant pendents de l'evolució dels monoplaces, i això s'acaba convertint en un gran reclam turístic. Això ho sap el propietari de la Fórmula 1, Bernie Ecclestone, que demana als organitzadors que paguin per aquesta publicitat.

Si bé les xifres no són oficials, es calcula que el 2010 el Consorci del Circuit de Catalunya -format per la Generalitat, a més de l'Ajuntament de Montmeló i el RACC- va haver d'abonar 13 milions d'euros per aquest cànon, una xifra que el 2016, quan s'acaba el contracte actual, s'elevarà fins als 30 milions.

Encara que les quantitats són elevades, els gestors expliquen que aquesta taxa està pensada perquè es pugui pagar amb la venda d'unes 100.000 entrades. Però el problema és que des del 2007, quan es va batre el rècord amb 140.700 assistents a la cursa, les entrades han anat disminuint progressivament fins a arribar a les menys de 80.000 del 2011.

La davallada és doblement preocupant. D'una banda, perquè la Generalitat s'ha de gratar la butxaca i, de l'altra, perquè també disminueix l'impacte econòmic que té el Gran Premi en el territori.

L'últim informe que es va presentar sobre aquesta qüestió data del 2009, i explica que el Circuit generava, anualment, una riquesa de 120 milions a la zona. D'aquest total, 72,6 són únicament per la Fórmula 1. Però aquest últim any hi havia 14.000 seguidors menys a les graderies. Així que no només es van ingressar menys diners per pagar el cànon, sinó que tampoc es va generar tant d'impacte econòmic als municipis que envolten el traçat de Montmeló.

Per tot això, la directiva que encapçala Servià treballa per aconseguir que tornin a incrementar els espectadors. Especialment entre els que vénen de fora de Catalunya, els que gasten més diners, sobretot al gremi de l'hostaleria i restauració.

Més continguts de