Publicitat
Publicitat

MOTOR

Salvador Servià:

"Montmeló és un espectacle que posa els pèls de punta"

Futur "Forçosament, serà diferent de l'actualitat" Debut "Estic tranquil, l'únic que s'estrena sóc jo" F-1 "Si a Turquia ens vam divertir, aquí encara ens divertirem més"

Preparat pel seu primer Gran Premi com a director del Circuit?

Estic tranquil, ja que l'únic que fa el seu primer Gran Premi sóc jo. El meu equip ja fa més temps que treballa en això. Ara que estem a punt d'obrir les portes a la gent, estic més tranquil que fa uns dies, perquè veig s'ha fet bé la feina, tot sembla controlat. M'equivocaria si digués que crec que alguna cosa no funcionarà, perquè els engranatges estan perfectes.

Està preocupat pel ritme de la venda d'entrades?

Amb la crisi, costa vendre. Com que la gent no té la butxaca en condicions, no compra o espera fins a l'últim minut. Estem fent ofertes a col·lectius i venent una idea que és una aposta meva: un cop a la vida, tots els catalans han d'anar al Circuit. Montmeló és un espectacle que posa els pèls de punta. La F-1 és cara, però cal potenciar la pelouse , que ara ha crescut i té més dimensions i qualitat.

També aniran a buscar espectadors a altres països?

Volem vendre entrades a tot el món, volem arribar a 190 països. Volem reforçar el públic estranger.

I aquest any, amb la nova normativa, la cursa serà més emocionant.

Si a Turquia vam divertir-nos, aquí encara ens divertirem més. La recta serà molt eficaç per als avançaments i a final de recta hi haurà frenades en paral·lel. Esperem que sigui una cursa espectacular.

Imaginem-nos que són les 8 del vespre de diumenge. Amb què estaria content?

Nosaltres pensem que hi haurà 80.000 persones, tret d'una sorpresa. Espero que la gent s'ho passi bé, que la cursa sigui divertida, que faci bon temps, que guanyi l'Alonso, que l'Alguersuari quedi dels primers... que tothom marxi content!

El Circuit és l'únic traçat del Mundial que acull tests i cursa. Als pilots els agrada. Ens plantegem un Circuit sense F-1?

S'especula molt. Tot contracte que s'ha de renegociar crea neguit. Ara la tenim fins al 2016. Lluitarem per renovar el contracte, igual que amb MotoGP, però si no pot ser, farem altres coses. Seria una bestiesa perdre'ls, però negociarem quan toqui.

Fa tres mesos que va prendre possessió. Quina valoració en fa?

Dirigir el Circuit de Catalunya és una feina apassionant. Quan t'asseus a la taula tens uns contractes per gestionar d'una dimensió superior a la que la gent es pot imaginar, perquè organitzar un Gran Premi és una moguda. Fa tres mesos que hi som i volem imaginar-nos un futur que forçosament ha de ser diferent de l'actualitat.

Cal fer que la gent torni a anar al Circuit.

Acumulem vint anys de Circuit i, després de la lluita que hi va haver al principi, hem anat creixent. Després va haver-hi el boom Alonso i el Circuit es va omplir. Des de llavors, la crisi econòmica, sumada al fet que el boom Alonso no pot ser boom cada any, l'assistència al Circuit ha baixat i estem lluitant. Hem reaccionat per animar la gent, però per l'any vinent hem de canviar les coses, perquè la crisi no s'acabarà demà.

Com a president del Consorci, hi ha Vicenç Aguilera. Abans hi havia Carod-Rovira. Per què aquest canvi de perfil, de polític a enginyer?

Això és cosa de l'Artur Mas, que és qui l'ha posat al càrrec. En Vicenç és un enginyer que en sap moltíssim de motor. Té una experiència brutal. Ell ha arribat amb un coet, amb una il·lusió i una empenta impressionant.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT