Publicitat
Publicitat

IRREGULARITATS A LES ADMINISTRACIONS

Un eurodiputat del PP va esmenar una llei seguint consignes d'un fals lobi

'The Sunday Times' mostra com poden arribar a manipular les directives europees amb esmenes els lobis de pressó



 

El diari britànic The Sunday Times ha fet pública avui una gravació que delata les negociacions del fals lobi format per periodistes del rotatiu amb Zalba. L'enregistrament és la prova que mostra el diari per denunciar com els lobis de pressió arriben a manipular directives europees abans de ser aprovades per via de negociar esmenes amb suborns a eurodiputats.

Segons informa El Mundo, en el vídeo que ha fet públic el diari britànic inclou fragments de converses que va mantenir l'eurodiputat navarrès del PP amb periodistes del diari, que es van fer passar per representants d'una empresa que volia modificacions que els eren favorables en una directiva en tràmit per protegir els petits inversors. Li oferien una feina remunerada amb 100.000 euros anuals. Malgrat que no va arribar a cobrar res, la directiva es va aprovar a l'eurocambra amb les esmenes tal i com li havien dictat els falsos representants del lobi.

The Sundaym Times ha fet el mateix amb altres 14 eurodiputats. L'únic espanyol, però, és Zalba. No pas per l'honradesa de col·legues seus, sinó pel poc nivell d'anglès dels seus col·legues per fer negocis d'aquest tipus. Els fets es remunten al 19 de gener. Zalba va rebre la visita al seu despatx d'Estrasburg dels periodistes que es feien passar per representants d'una empresa que buscaven '”socis” a l'Eurocambra. La gravació mostra com no només no s'estranya de l'oferta, sinó que assegura tenir poder per fer les modificacions. “Puc canviar qualsevol informe que prepari el Parlament”, assegura al fals lobi, que quan li demanen una esmena a la directiva dictada pels seus “clients” respon “per descomptat. És clar”. Dies després, es tornen a reunir i Zalba diu estar disposat a acceptar el lloc de treball que li ofereixen, però ho condiciona a què el PP li comuniqui si el vol com a candidat a les eleccions municipals. Després de diversos intercanvis de correus, el text de la directiva s'acaba ajustant als interessos dels falsos “clients” dels periodistes camuflats.

Dimissions la setmana passada

El diari britànic ja va publicar la setmana passada que tres eurodiputats havien acceptat diners per fer el mateix. Són dos, l'exministre austríac conservador Ernst Strasser, i els socialistes Zoran Thaler i el romanès Adrian Severin, tots dos socialistes. Els dos primers van dimitir, i l'últim ha estat expulsat del partit, però no vol renunciar nio a l'escó ni al sou. El Parlament europeu li ha tret el sou.

L'eurodiputat navarrès del PP, però, assegura que el seu cas no es pot comparar, perquè no va arribar a cobrar res. En declaracions a el Mundo -on hi col·labora amb un blog-, Zalba diu que és part de la seva feina reunir-se amb grups de pressió, i defineix com a “molt bona” l'esmena dels falsos lobistes. Segons el rotatiu madrileny, en conèixer la “trampa” Pablo Zalba va exigir als advocats de The Sunday Times una declaració escrita certificant que no va acceptar diners i que no va trencar cap norma procedimental del Parlament Europeu.

Més continguts de