Publicitat
Publicitat

Audiència

El Baròmetre i l'EGM oferiran una única dada d'audiència a Catalunya a partir de l'any que ve

S'unificaran els estudis de ràdio, diaris i revistes per acabar amb el "soroll" que generaven fins ara les dues xifres, sovint contradictòries

La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (Fundacc), entitat que elabora el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, i l'Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), responsable de l'EGM, estan treballant per oferir a partir del 2013 una única dada d'audiència a Catalunya de premsa, ràdio i revistes. Així ho ha revelat Joan Sabaté, director general de Fundacc, durant una ponència en el marc de la 13a edició del Mercat de l'Audiovisual de Catalunya (MAC). Sabaté afirma que l'objectiu és acabar amb la doble xifra d'audiències que ha generat "soroll" en el mercat i optimitzar els recursos de l'administració pública i els mitjans de comunicació.

Segons les primeres converses, la integració es donaria en les dades d'audiència de la premsa, la ràdio i les revistes però no de televisió. De moment, l'instrument de mesura consolidat en el mercat és l'audiometria Kantar Media i, segons Fundacc, no es preveu una integració en aquest sentit, malgrat que "tot està obert". Per oferir alguna alternativa durant aquest període de transició, Fundacc certificarà els estudis elaborats per les televisions locals i comarcals o els oferirà la possibilitat d'elaborar-los.

La integració modificarà la tècnica investigació que fins ara utilitzava Fundacc a l'hora d'elaborar el Baròmetre. Així, desapareixerà l'entrevista personal a l'hora de calcular les audiències de ràdio, però no de les revistes. El nou projecte, però, mantindria els objectius fundacionals de Fundacc, segons Joan Sabaté, director general de la fundació. "Els mitjans locals i comarcals han de seguir tenint dades d'audiència que els proporcionen la possibilitat de rebre ingressos publicitaris", ha afegit.

En aquesta línia, Fundacc s'encarregarà de la vessant tècnica, garantint no només una mostra representativa sinó una distribució adequada amb l'objectiu de "donar rellevància a la riquesa de mitjans locals i comarcals" de Catalunya. Malgrat això, des del Fundacc s'adverteix que en el període inicial hi pot haver modificacions de dades de mitjans que "ara apareixen i potser més endavant desapareixeran", però assegura que "n'apareixeran d'altres". "Hem d'acabar de veure tècnicament com s'acaba tancant el projecte però és un pas positiu cap endavant", ha matisat Sabaté.

Segons el director general de Fundacc, el Baròmetre era un dels millors estudis d'audiència "que es feien al món", amb 30.000 entrevistes presencials distribuïdes per totes les comarques. "Però el cost que ara mateix té per al mercat comunicatiu i l'administració pública és inassumible", ha justificat.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT