RÀDIO
Mèdia 15/02/2012

Catalunya Música fa 25 anys i ara vol apropar-se als joves

Catalunya Música prepara un extens programa d'actes per celebrar els seu 25è aniversari. L'emissora de música clàssica hi arriba amb una audiència consolidada i amb l'objectiu de guanyar oients joves.

Albert Castellví Roca
2 min
Les veus darrere la música: foto de família dels responsables de Catalunya Música,  que ahir van presentar els actes del 25è aniversari de l'emissora.

BARCELONA.El 10 de maig del 1987 Victòria dels Àngels oferia un recital al Palau de la Música. A més dels espectadors que havien anat al Palau, el concert el van poder sentir en directe els oients d'una emissora de ràdio que havia nascut tot just uns minuts abans. D'aquí tres mesos es compliran 25 anys d'aquella primera emissió de Catalunya Música, que des de llavors ha seguit, segons els seus responsables, una trajectòria exitosa, i que ara té el repte d'arribar també al públic més jove.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Les dades de l'últim EGM atorguen a Catalunya Música 49.000 oients diaris, una xifra que creix fins al voltant dels 60.000 segons les quatre onades del Baròmetre de la Comunicació de l'any 2011. Això suposa, aproximadament, que un 1% de la població catalana de més de 14 anys sintonitza l'emissora, una xifra que triplica la que obté Radio Clásica, l'única alternativa que tenen els aficionats a la música clàssica a Catalunya. Per Ramon Mateu, el director del grup d'emissores de Catalunya Ràdio, aquest nivell d'audiència suposa situar-se "dins la normalitat", ja que és aproximadament el mateix resultat que obtenen les ràdios de música clàssica d'altres països europeus, sovint "més madurs" que Catalunya en aquest camp.

El repte dels joves

Per aquest motiu, el president del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, defineix la trajectòria de Catalunya Música com "una història d'èxit", i valora sobretot la seva "capacitat d'innovació i d'oferir el producte en format multiplataforma", cosa que contribueix a apropar-la al públic jove.

Aprofundir en aquesta via és, justament, un dels reptes que es proposa l'emissora per als pròxims anys. La seva presència a les xarxes socials i a Spotify hi ha d'ajudar, i també el fet que, entre les iniciatives que es duran a terme per commemorar el 25è aniversari, hi hagi reservar entrades a concerts per a persones nascudes el mateix any que l'emissora, o la potenciació de la participació a través d'internet.

A més, el coordinador de l'emissora, Àlex Robles, destaca la tasca de "reconèixer el nou talent i projectar-lo dins i fora del país" que Catalunya Música ha fet al llarg de la seva història, i que enguany es reforça amb el Premi 25 Anys Catalunya Música, que permetrà que el seu guanyador participi en el concurs de joves músics que organitza la Unió Europea de Radiodifusió (UER).

Entre els actes previstos per a la celebració de l'aniversari -que comencen demà mateix i s'allargaran fins a finals d'any- hi ha també l'organització i enregistrament de concerts, l'edició de diversos CD i un viatge a Alemanya per seguir la Ruta Bach guiats pel presentador de l'emissora Joan Vives. A més, s'estan preparant una sèrie de programes sobre el compositor Eduard Toldrà -mort fa 50 anys- i una altra sobre Xavier Montsalvatge -de qui el 2012 se celebra el centenari-, mentre que el Canal 33 -que els diumenges emet l'espai Catmúsica - elabora un documental sobre els 25 anys de l'emissora.

stats