Publicitat
Publicitat

UN PROGRAMA ENVOLTAT DE POLÈMICA

El jutge autoritza finalment el reportatge sobre una residència clandestina

Cuatro emet avui el 'Diario de...' prohibit

Aquesta nit, a les 00ñ.30, s'emet el reportatge de Diario de... sobre una residència d'avis clandestina. Previst per a la setmana passada, havia estat prohibit per un jutge, que ara li ha donat llum verda.

Una residència d'avis sense permisos, en què els ancians són sedats i lligats perquè "així no molesten", en què es considera que rentar-los amb regularitat és una " pijería ", en què hi ha treballadors sense donar d'alta que s'amaguen durant les inspeccions, i en què fins i tot hi ha medicaments caducats. Això és el que es podrà veure avui en un dels reportatges del programa de Cuatro Diario de..., que no es va emetre la setmana passada, tal com estava previst, perquè un jutge ho va prohibir de manera cautelar. Ho va fer perquè el propietari d'aquesta residència havia denunciat que les càmeres del programa van entrar-hi sense permís, una acusació desmentida rotundament per Mercedes Milà: "Jo vaig trucar al timbre, em van obrir la porta, vaig entrar, i en cap moment em van dir que me n'anés". Finalment, després d'haver vist el reportatge, el jutge n'ha autoritzat l'emissió, perquè el contingut "no deixa espai per al dubte" respecte al seu interès periodístic, i perquè es veu que el propietari no es va oposar que el gravessin.

Un treballador i una infiltrada

El reportatge va néixer a partir de la petició d'un dels treballadors de la llar d'avis, que va contactar amb els responsables de Diario de... i els va explicar les condicions que patien els ancians. Llavors, una reportera de Diario de... s'hi va infiltrar, com si fos una treballadora més, i va gravar el que hi passava amb una càmera oculta.

Segons s'ha pogut veure en un avançament del programa emès per televisió i que també s'ha publicat a la web de Cuatro, la reportera va veure com els avis eren sedats i lligats a la cadira i una treballadora justificava aquesta pràctica dient que "així no molesten". En una altra seqüència, la reportera pregunta a una de les treballadores: "No els renteu, quan els traieu els panyals?". La dona li respon: "No. Si estan cagades, sí". I afegeix: "Aquestes pijerías deixa-les per a la Seguretat Social". La cadena diu, en el text de promoció d'aquest programa, que a la residència hi ha negligències i errors, que els avis estan desatesos, que no hi ha prou treballadors, i que els que hi ha no tenen qualificació i no estan donats d'alta.

Mercedes Milà hi intervé

Més tard, el programa es va posar en contacte amb el govern de les illes Canàries, que va confirmar que la residència no estava autoritzada perquè tenia diversos expedients oberts. Llavors hi va intervenir Mercedes Milà, que es va desplaçar fins a les Canàries per demanar explicacions al propietari.

Segons es pot veure en l'avançament que s'ha emès, l'home li diu a Milà que sí que té els permisos. La visita de l'equip del programa, però, va ser el mateix dia que van anar a fer una inspecció a la residència. En les imatges es pot veure com la dona que fa la inspecció desmenteix el que acaba de dir el propietari. En aquell moment, Milà li diu a l'home: "Per què em meteix, si vostè sap que no té autorització? L'enxamparan igual..."

En altres moments del programa també es veu com hi ha treballadors de la residència que, com que no tenen contracte, s'amaguen mentre es fa la inspecció, o com a la llar d'avis s'hi poden trobar medicaments caducats. Fidel al seu estil, Milà diu al propietari: "No, ho retiro jo ara, però vostè no ho ha retirat!"

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT