Publicitat
Publicitat

Neix 'La Torre', un setmanari de Terrassa en català del grup Nació Digital

L'edició digital de la publicació, que seguirà l'actualitat els sets dies de la setmana, funciona des de divendres

El grup Nació Digital, editor del diari digital homònim, llança aquest dilluns el setmanari La Torre, un setmanari en paper que cobrirà la informació de Terrassa. Tindrà una tirada inicial de 3.000 exemplars. Es tracta de la primera publicació en paper d'aquest grup de comunicació, nascut al 1996 i dirigit pel periodista Salvador Cot.

La versió online de La Torre, que ja funciona des de divendres, seguirà l'actualitat en tot moment, els set dies de la setmana. La versió en paper es publicarà els dilluns coincidint amb el dia en què el Diari de Terrassa –en castellà– no apareix. De fet, La Torre serà l'únic diari en català de Terrassa, ja que actualment no n'hi havia cap.

Pel director, Salvador Cot creu que "el paper ajudarà a fidelitzar els lectors" que capti el diari digital, i pronostica que aquesta fórmula híbrida pot ser a la llarga "exportable a la premsa comarcal del segle XXI".

Cada exemplar de La Torre en paper tindrà un preu d'1,20 euros. Amb 32 pàgines en color, l'aposta del setmanari és pels "continguts propis", més enllà de la crònica d'actualitat. Per elaborar-los, comptarà amb una plantilla de quatre redactors instal·lats en una seu física a la ciutat –al carrer Portal Nou– a més dels col·laboradors externs.

La iniciativa de Nació Digital apareix en un context de crisi dels mitjans tradicionals, sobretot dels mitjans en paper. Assumint la circumstància, Cot argumenta que la publicació omplirà "un buit" en una "ciutat gran", de més de 200.000 habitants.

Una de les metes de La Torre del dilluns és explicar la "gran concentració de vida esportiva, cultural, tradicional" que es produeix el cap de setmana a Terrassa. Nació Digital ja havia editat en paper, però només en ocasions puntuals com, per exemple, per la Diada Nacional.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT