Publicitat
Publicitat

Pinterest i el seu bessó bastard

Pinterest és el nou fenomen de la web social. Els seus usuaris van clavant en un suro virtual les imatges alienes que troben mentre naveguen per la xarxa, i les agrupen en taulons temàtics que tothom pot veure, comentar i clavar en el seu propi suro. D'alguna manera, el servei recupera l'esperit original dels blogs -recopilar les adreces web interessants per evitar oblidar-les- i el combina amb la dèria actual per publicar fotografies, sigui a Instagram o al mur de Facebook. Però a diferència d'aquests, la gran majoria de les imatges que hi ha a Pinterest no són originals, sinó que procedeixen d'altres llocs. Com que alguns propietaris d'imatges s'han queixat, fa uns dies Pinterest va fer públiques les instruccions tècniques que han de seguir els administradors de llocs web que vulguin evitar que el seu contingut sigui clavat en un suro.

Un dels primers a aplicar-ho ha estat Flickr, l'àlbum fotogràfic propietat de Yahoo, que ha perdut quatre milions d'usuaris des que existeix Pinterest. Coincidència o no, s'ha sabut que Flickr té a punt un redisseny de la seva portada amb un mosaic d'imatges que recorda força a Pinterest.

Pinterest funciona des de fa un any, però la seva popularitat s'ha disparat: segons comScore, és la web que ha arribat més ràpidament als 10 milions de visitants únics mensuals. Potser per això li ha sortit fins i tot un clon: es diu Pinspire, és idèntic en aspecte i funcionalitat i triomfa perquè tothom s'hi pot apuntar, mentre que al de debò només s'hi entra per invitació. Pinspire és obra dels espavilats germans alemanys Samwer, dedicats des del 1999 a crear còpies de serveis web dels EUA abans que s'internacionalitzin i oferir-los al creador de l'original: fa poc han venut CityDeal a Groupon i Plinga a Zynga. A la xarxa hi ha gent amb molt poques manies.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT