Publicitat
Publicitat

Premsa

Scotland Yard denuncia una "cultura" de suborns a 'The Sun'

Una dirigent de Scotland Yard assegura que un periodista tenia un pressupost de 178.000 euros per al pagament de fonts

Al diari 'The Sun' s'hi ha estès una "cultura de pagaments il·legals" a canvi d'informació, segons ha denunciat aquest dilluns un alt càrrec de Scotland Yard davant la comissió que investiga els estàndards ètics de la premsa britànica. La subcomissària adjunta de la policia metropolitana de Londres, Sue Akers, que investiga suposats pagaments a les forces de l'ordre, ha explicat que la seva recerca suggereix que els suborns són pràctica habitual en aquest diari propietat de Rupert Murdoch. Després de la declaració de l'agent, però, el magnat ha emès un comunicat en què assegura que aquesta pràctica és "cosa del passat" i que "ja no es porta a terme".

En la seva declaració, Akers ha explicat que els pagaments realitzats per periodistes de 'The Sun' a les seves fonts no són casos aïllats, sinó que són "freqüents", i "a vegades per grans quantitats". Un dels periodistes investigats va arribar a rebre com a pressupost per al pagament a fonts 150.000 lliures (uns 178.000 euros) durant diversos anys, i un càrrec públic va cobrar fins a 80.000 lliures (95.000 euros).

Durant les darreres setmanes, la policia ha detingut deu periodistes i alts càrrecs d'aquest diari, que actualment es troben en llibertat sota fiança, per presumptes pagaments il·legals a càrrecs públics, i també ha arrestat agents de policia i funcionaris que els haurien rebut. Segons Akers, la investigació apunta que "es pagaven diners a càrrecs públics de totes les àrees", i els periodistes semblaven "ben conscients que el que feien era il·legal". Tot i així, ha admès que la majoria de les notícies obtingudes per aquests mitjans eren xafarderies, més que històries que "poguessin descriure's remotament com d'interès públic".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT