Publicitat
Publicitat

Mitjans locals

La Xarxa Audiovisual Local "racionalitzarà" la seva estructura per "reforçar" els mitjans locals

No s'ha decidit com es durà a terme la reestructuració. La voluntat del consell d'administració és potenciar la vessant productora dels canals de proximitat

El consell d'administració de la Xarxa Audiovisual Local (XAL) impulsarà un procés de reestructuració amb l'objectiu de "racionalitzar-ne l'estrucura i aconseguir la màxima coordinació" entre els mitjans que en formen part, i que depenen de la Diputació de Barcelona: la Xarxa de TElevisions Locals (XTVL), el portal Lamalla.cat i l'agència de notícies de procximitat XN. Segons un comunicat fet públic aquest dijous, el consell ha "constatat la necessitat" de tirar endavant aquest procés, però "garantint en tot moment l'atenció a les necessitats del sector audiovisual de proximitat". Fonts de la XAL han assegurat a l'ARA que encara no hi ha cap determinació pres sobre com es durà a terme aquesta reestructuració.

Segons la nota feta pública avui, per "assegurar la continuïtat" dels mitjans de comunicació locals és imprescindible "dotar de més musculatura el sector" i "reforçar-lo a través d'actuacions en xarxa". Ahora, però, reclama que els mitjans "ajustin la dimensió i la feina diària a un context de racionalització encara més exigent del que sempre ha emmarcat la ràdio i la televisio locals a Catalunya".

En aquest sentit, la XAL vol "incrementar" el paper de les televisions locals com a coproductores de programes i de notícies, que el 2011 va créixer un 66% respecte a l'any anterior.

A més, el consell d'administració ha aprovat un nou sistema de contractació de serveis, que per primera vegada es farà de forma conjunta per part de la XTVL i de Lamalla.cat. S'aposta així per "una opció multiplataforma i multimèdia", en la línia "marcada pel consell d'administració" i que ha de permetre "tant racionalitzar i ajustar la dimensió dels mitjans com garantir els recursos necessaris per al suport al sector".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT