Publicitat
Publicitat

Televisió

El 100% dels continguts emesos en horari protegit als canals juvenils incompleixen la llei

Un estudi de TAC revela que Neox, MTV i FDF emeten programes inadequats i mal senyalitzats entre les 17.00 i les 20.00

Els canals de televisió Neox, MTV i FDF, tots tres orientats expressament al públic juvenil, incompleixen totalment el codi d'autoregulació i la llei audiovisual pel que fa al respecte de l'horari de màxima protecció, que inclou la franja de 17.00 a 20.00. Un estudi elaborat per Telespectadors Associats de Catalunya (TAC) ha constatat que de tots els programes emesos en aquestes cadenes durant aquesta franja no n'hi ha cap que sigui adequat per als menors, tal com estableix la llei. L'informe critica especialment la temàtica sexual i l'ús de llenguatge groller en espais com 'Aída' i 'La que se avecina' (FDF), 'Dos hombres y medio' (Neox) o 'Embarazada a los 16', 'Teen mom' i 'Jersey shore' (MTV).

A més, les cadenes incompleixen també la normativa pel que fa a la senyalització per edats, especialment en el cas de Neox, que no inclou cap indicació malgrat estar-hi obligada per llei. Les altres dues cadenes sí que ho fan, però en alguns casos indiquen que un programa està dirigit a majors de set anys quan en realitat hauria d'indicar per a majors de 13 o 18, i a més MTV admet que 'Jersey shore' és per a majors de 13 anys, la qual cosa està prohibida dins d'aquesta franja d'emissió.

L'estudi analitza també els continguts de les webs d'aquestes cadenes i del 3XL –que queda exempta de l'altre àmbit perquè no emet durant l'horari superprotegit–, i també n'extreu conclusions negatives. Així, el 100% dels programes que es poden descarregar des d'aquests portals no inclouen la senyalització per edats, i tampoc no hi ha cap sistema que permeti als pares limitar l'accés a determinats vídeos. Pel que fa a la resta de continguts dels portals, el de Neox és el que més incompleix la normativa, amb un 48% de notícies i vídeos inadequats, seguit per FDF (35%), el 3XL (35%) i MTV (22%).


Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT