Publicitat
Publicitat

CRÍTICA TV

La fi del món: un espectacle d'humor televisiu

Al programa Cuarto Milenio de Cuatro parlaven de la possibilitat que el món s'acabés previ anunci. Demostraven la fiabilitat d'algunes profecies de savis que s'han aventurat a posar data de caducitat al planeta. El to seriós i unes suposades proves irrefutables convertien el programa de misteri en humor. Atrapaven l'espectador per la filigrana de la profecia, pel joc de coincidències, més que no pas (lògicament) per la credibilitat dels càlculs esotèrics. Iker Jiménez, el presentador, és hàbil. El programa està extraordinàriament ben fet pel que fa a imatges d'arxiu, construcció d'històries, combinació d'imatges ficcionades impactants i per la capacitat de crear un clima de misteri i de periodisme d'investigació alhora. Per fer-ho només cal explicar una història enmig de la penombra recolzat en un arxivador de postguerra. Així, qualsevol anècdota agafa dimensions de fenomen documentat estranyament ocult. El que explica Jiménez no s'ho creu ni ell, però parla tan seriosament i amb frases tan curtes i contundents que el seu teatre comunica esplèndidament.

El debat a favor i en contra de la fi del món, amb en Sebastià d'Arbó de tertulià (lògicament a favor del sí) va ser hilarant. D'Arbó i el director d'una revista titulada Año Cero ens advertien que això s'acaba. El missatger de l'inexplicable (com li agrada ser presentat a en d'Arbó) comunicava que tot petaria per una "sincronització a escala galàctica" quan "els rajos del sol afectessin el nostre ADN". L'altre col·lega seu ens tranquil·litzava dient que just avui, dimarts, seria no sé on per "contribuir a una activació del sistema megalític" i evitar un cataclisme. El periodista i el psiquiatre que els rebatien asseguraven que el govern dels Estats Units també estudia "la teletransportació de tropes" i com evitar "atacs electromagnètics". Llàstima que el dia que peti tot no hi hagi aquests senyors per retransmetre-ho. Si s'ha d'acabar, almenys marxar rient.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT