Publicitat
Publicitat

XARXES SOCIALS ESPECIALITZADES

Un portal universitari recull 50.000 avaluacions

Els estudiants posen bona nota als professors a la xarxa

Una xarxa social per a estudiants universitaris ha estrenat una nova secció en què els alumnes poden posar nota als seus professors. De moment, la gran majoria aproven, i amb bona nota.

En poc més de dues setmanes, Patatabrava.com ja ha rebut més de 50.000 avaluacions de professors universitaris fetes pels seus alumnes. Una resposta que no ha sorprès gaire els responsables del portal. "Tenim molt de trànsit diari i si treus una cosa com aquesta, que és molt propera a la gent, genera molt d'interès", explica Oriol Solé, un dels fundadors.

El que sí que els ha xocat, i molt, han estat els primers resultats. De moment, el 80% dels professors puntuats estan aprovats, i la nota mitjana és un 6,12. "M'imagino que hi ha influït la manera com ho hem presentat, com un rànquing per premiar els millors", explica Oriol Solé. I afegeix: "Una cosa que ens ha sorprès moltíssim és que un 20% tinguin matrícula d'honor". A més, hi ha un 19% d'excel·lents i un 22% de notables.

Dels 15.000 professors de tot l'Estat que han estat avaluats pels usuaris, el rànquing l'encapçala Pablo Ruisito, de la Facultat de Psicologia de la Universitat de Salamanca. El millor puntuat de totes les universitats catalanes és David Costa, també de psicologia, de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els responsables de la web adverteixen, però, que no hi són tots, sinó només els que els usuaris han introduït, i que les votacions segueixen obertes i els resultats aniran canviant.

De passatemps a empresa

Oriol Solé i David Caritg eren estudiants de periodisme de la Universitat Autònoma quan van crear Patatabrava.com l'any 2002. Ho van fer, segons Solé, "sense més pretensió que ser un punt de trobada entre els companys de classe". De la classe van saltar a la facultat, d'allà a tota l'Autònoma, i finalment van acabar creant una empresa i obrint el registre a tots els universitaris de l'Estat.

El secret de l'èxit, segons Solé, és l'especialització: "Ens agrada dir que tenim dos vessants, un de continguts útils específics per als estudiants universitaris, i un de xarxa social, però enfocadíssima al públic universitari". Entre els continguts hi ha una secció on es poden descarregar apunts d'una assignatura que un altre usuari ha decidit compartir, o bé un apartat en què els alumnes de cursos superiors donen consells sobre les assignatures. El que té més èxit, però, és el recull Frases mítiques dels professors. N'hi ha 77.000, i han rebut més de mig milió de vots dels usuaris.

L'empresa és petita, amb nou treballadors, però asseguren que funciona. Amb 400.000 usuaris únics de mitjana, tenen com a anunciants empreses de gran consum que busquen públic jove i també universitats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT