Publicitat
Publicitat

CRÍTICA XARXES

#lanuevanoticia ja està en marxa

Centenars de persones col·laboren des d'ahir a la tarda a "pensar a la intempèrie", en directe, una hipòtesi de redefinició del concepte notícia . Mou la cosa @mancini, sobre piulada original de @jkusunoki al Twitter. S'ha fet un agregat gairebé infinit de dites, propostes i provocacions que podeu seguir a lanuevanoticia.com i sumar-vos-hi. Tradueixo algunes piulades: La nova notícia… "És líquida: circula i es modifica. No roman mai quieta". "No ha passat, passa, és ara". "És un enllaç". "No té suport". "És amiga dels buscadors". "Ajuda la gent a viure millor". "És valor d'ús, no de canvi". "No té un temps de consum definit: és en qualsevol moment". "És un infart de la rutina". "Es comenta en temps real". "Viu a les xarxes, no als mitjans".

"És menjar d'astronauta: consum ràpid, altament nutritiu". "És rebre en mà un diari no pas com una fulla d'enciam sinó com el tall d'un ganivet".

"Els mitjans que la produeixin no en gestionaran la propietat, sinó la rellevància; no en gestionaran l'exclusiva sinó la credibilitat".

Amb tot, la que més m'ha agradat és aquesta: "Amb tants adjectius… que no deixi de ser notícia". Així sia.

Més continguts de