Publicitat
Publicitat

PROGRAMA POLÈMIC

El programa s'endarrereix fins a la mitjanit i Jordi González presentarà abans 'El gran debate'

'La noria' es desdobla per superar l'escàndol

L'entrevista a la mare del Cuco enviarà La noria a la mitjanit a partir d'aquesta setmana. Abans, Jordi González analitzarà l'actualitat a El gran debate. Telecinco vol recuperar així la publicitat perduda.

L'entrevista a Rosalía García, la mare del Cuco -condemnat per haver encobert l'assassinat de Marta del Castillo- continua tenint conseqüències sobre la graella de Telecinco dos mesos i mig després. A diferència d'altres espais de la cadena, com Resistiré, ¿vale? i Enemigos íntimos , el programa en què va tenir lloc la polèmica entrevista el 29 d'octubre, La noria , no ha desaparegut, però a partir de dissabte, quan torni de vacances, ho farà amb un format diferent.

El programa pròpiament dit deixarà el prime time del dissabte que ocupa des que es va estrenar l'estiu del 2007 i endarrerirà l'inici fins als volts de la mitjanit. A més, La noria es convertirà en un espai dedicat exclusivament a la premsa del cor i abandonarà els continguts de tipus més seriós, que fins ara es barrejaven amb els més frívols.

Neix 'El gran debate'

A partir d'ara, els temes polítics i d'actualitat quedaran agrupats en un nou espai que precedirà la nova versió de La noria i que ocuparà les dues hores de màxima audiència, de 22.00 a 24.00. Es tracta d' El gran debate , un format que té intenció de reunir representants dels partits polítics -ja fa algunes setmanes que la cadena va posar-se en contacte amb els grups parlamentaris per sol·licitar-los la seva col·laboració, segons El País - amb els opinadors i periodistes que tenien presència habitual a La noria . Segons fonts de la cadena, El gran debate vol fugir del format de tertúlia política que s'ha generalitzat darrerament en diversos canals, i per això incorporarà reportatges de context sobre els grans temes d'actualitat de la setmana, per reforçar-ne la voluntat informativa i d'anàlisi.

Però més enllà de l'horari i dels noms dels col·laboradors, el nou programa tindrà encara un altre punt en comú amb La noria , molt més evident: el presentador d' El gran debate serà Jordi González, que d'aquesta manera seguirà al capdavant de més de quatre hores de directe les nits de dissabte, tot i que a partir d'ara ho farà sota dos títols diferents i amb una divisió més clara pel que fa als continguts d'una i altra franja.

A la recerca d'anunciants

Tot plegat s'emmarca en l'estratègia de Telecinco per intentar recuperar la confiança dels anunciants, molt deteriorada arran de l'entrevista a la mare del Cuco, que va cobrar uns 10.000 euros per assistir al programa. La polèmica oberta arran d'aquest fet va arribar a deixar La noria sense cap missatge publicitari en l'emissió del dia 19 de novembre, per bé que en edicions successives els va anar recuperant de mica en mica gràcies, en part, a una important rebaixa de preus.

Un canvi de nom i una reorientació dels continguts emesos durant el prime time poden facilitar que els anunciants tornin a comprar espais publicitaris en aquesta franja, la més sucosa per a les cadenes. Alhora, per a La noria serà més fàcil sobreviure amb pocs anuncis si s'emet de matinada.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT