Publicitat
Publicitat

L'ESTUDI INFOADEX DE LA PUBLICITAT

El 2010 puja un 6,9%, després de dos anys de severes baixades

La publicitat comença a repuntar

Infoadex fa cada any l'auditoria més important de la publicitat. En l'última edició, ha detectat una tímida recuperació de la inversió, més pronunciada a Catalunya que a la resta d'Espanya.

El sector publicitari a Catalunya encara està per sota del seu nivell del 2002, però com a mínim tanca l'exercici anterior amb un increment de la inversió. En concret, les marques catalanes -aquelles que tenen la seu social al país- van invertir un 6,9% més en publicitat, després d'haver retallat la despesa un 20,5% el 2009 i un 13,1% el 2008. Així es desprèn de l'Infoadex, l'estudi més complet sobre la publicitat, que ahir va presentar a la Facultat Blanquerna el seu capítol específic dedicat a Catalunya.

Una dada destacada és el que es podria anomenar "les balances fiscals de la publicitat": mentre que les empreses catalanes aporten el 21,95% del total de la inversió publicitària arreu de l'Estat, els mitjans del país només reben el 6,7% del total que es contracta a Espanya. O, el que és el mateix, 342,8 milions d'euros sobre un total de 5.124 milions.

El rànquing d'anunciants de Catalunya l'encapçala Volkswagen Audi (72,5 milions d'euros d'inversió a totes les comunitats), seguit de Danine (55,3), Unilever (40,2), Seat (39,0) i Puig (33,9). A nivell espanyol, pocs canvis: el grup d'empreses d'El Corte Inglés segueix encapçalant la llista (174,1 milions d'inversió), amb Telefónica (131) i Procter&Gamble (129,3) en el segon i tercer lloc.

La publicitat de TVE
Una de les intrigues de l'estudi d'enguany era certificar si la renúncia de TVE a inserir publicitat revertia efectivament en els operadors privats. Les xifres avalen que sí: l'any 2009, la cadena pública estatal va facturar 422 milions d'euros. El 2010, els increments sumats de les grans cadenes sumaven 415,4 milions. Telecinco és qui s'enduia un tros més gran del pastís, ja que arreplegava 187 milions d'euros nous, la qual cosa li ha permès augmentar la facturació en un 30%.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT