Publicitat
Publicitat

El que Facebook sap de nosaltres

El 70% dels 800 milions d'usuaris de Facebook -i el 52% dels usuaris de Google- diuen que els amoïna la seva privacitat a la xarxa. Tanmateix, cada vegada fem un ús més intensiu dels serveis d'internet, fins i tot sent vagament conscients de l'acumulació de dades que practiquen. Per això són d'especial interès les primeres explicacions públiques que els responsables d'enginyeria de Facebook han donat (a USA Today) sobre el seu sistema de seguiment dels usuaris.

Com era d'esperar, Facebook registra la nostra activitat a la seva pròpia web, però reconeix que també ho fa amb totes les pàgines que visitem després i que incloguin alguna funcionalitat seva, com l'omnipresent botó de "M'agrada". El seguiment és diferent segons l'usuari tingui o no perfil de Facebook, però en tots els casos es fan servir les anomenades cookies, uns fitxers ocults que anoten la data, l'hora i l'adreça de les pàgines visitades, a més de l'adreça IP, la resolució de pantalla, el sistema operatiu i la versió del navegador del nostre ordinador. A més, si naveguem després d'haver-nos identificat a Facebook, també registra el nostre nom, adreça de correu, llista d'amics i altres dades del perfil.

L'empresa diu que fa servir les dades d'aquest immens memorial per millorar la seguretat dels sistemes, que només conserva les dades dels 90 dies anteriors, i que altres empreses d'internet fan més o menys el mateix. El més sorprenent és que Facebook també assegura que no combina el nostre historial de navegació amb les dades dels perfils -que poden incloure preferències polítiques, religioses o sexuals- per presentar-nos publicitat adaptada als nostres interessos. Això sí, ja ha patentat les tecnologies que li permetrien fer-ho si algun dia decideix deixar de ser tan respectuosa amb la nostra intimitat. Esteu avisats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT