Publicitat
Publicitat

CANVIS EN EL CONSUM TELEVISIU

Creix la moda de comentar en directe els programes a través de la xarxa

Un ull a la pantalla, l'altre al Twitter

El Twitter s'ha convertit en una eina per a moltes persones quan s'asseuen a mirar la televisió. Les seves converses sobre el que surt a la pantalla són una via alternativa per seguir la programació.

Un dels usos més estesos de Twitter és el de comentar en directe programes de televisió. Hi ha alguns programes -especialment els de prime time , però també sèries o magazins de tarda- que es poden seguir gairebé sencers sense necessitat de tenir al davant cap pantalla de televisió. L'explicació és senzilla, i Rosa Alba Roig, de l'àrea multiplataforma de TVC, la resumeix de manera gràfica: "A la gent li agrada comentar la tele, i Twitter és com un gran sofà on seuen desenes de persones que miren i parlen sobre el mateix programa".

Roig assegura que tot el que es diu a la xarxa sobre els programes de TV3 no es queda només allà: "Ho seguim, n'estem pendents, perquè és una font d'informació qualitativa molt bona", assegura. A Twitter, efectivament, la gent no només comenta el que li agrada, sinó també -i sobretot- critica i es mofa dels programes, escenes o personatges que no els acaben de fer el pes. "Amb l'audímetre tens una xifra, però amb els comentaris de la gent veus què agrada i què no d'un programa o d'un tractament informatiu".

Una altra conseqüència és que s'està recuperant el costum entre els més joves de mirar els programes en directe, en comptes de fer-ho a la carta a través d'internet. Roig destaca que això es produeix sobretot en grans esdeveniments televisius: futbol i gales, principalment.

Els tuits, en pantalla

Des de principis d'aquesta temporada, tant Els matins com Banda ampla han incorporat el Twitter com un element més de participació directa al programa, per complementar els tradicionals SMS que els espectadors envien per donar la seva opinió.

La incorporació de Twitter, però, ha fet reduir substancialment el nombre de missatges de mòbil que reben els programes -i els ingressos econòmics que se'n deriven-, tot i que Roig assegura que aquest descens es va observar "abans de la incorporació de Twitter a la pantalla", perquè els espectadors ja feien servir la xarxa encara que els seus comentaris no sortissin per televisió. Roig afirma que de moment les piulades s'han integrat a aquests dos espais perquè és on les aportacions dels espectadors tenen més sentit, però afegeix que molts altres programes, com Veterinaris , Polònia o Polseres vermelles tenen una gran presència a la xarxa. Per això no descarta que l'ús de Twitter es vagi estenent per la graella.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT