Publicitat
Publicitat

Josef Ajram: "És millor ser únic que el primer"

34 anys. Esportista al límit i broker atípic. Intens, salvatge i extrem: ha finalitzat diversos Ironmans i ha publicat 3 llibres. Home d'acció: no suporta la passivitat ni perdre el temps. Juga fort i arrisca valent: ha facturat 360 milions d'euros en un any i ha perdut 100.000 euros en qüestió de minuts. És capaç d'endevinar el futur i té les coses clares, com que acabarà tot tatuat. Tot, menys la cara: perquè un terç de la gent que es tatua la cara s'acaba suïcidant.

Salta a la vista: el Josef és força, foc, passió; coratge, risc, nervi. Discurs directe, cru i valent; cos marcat per una filosofia de vida: I don't know where the limit is . El segueixes buscant, el límit? Ningú hauria de trobar el seu límit; quan el trobes, s'acaba la vida.

PORSCHES I FELICITAT. Funciona per objectius i avança a cop de repte. Porta 13 anys barallant-se amb números a la borsa i arriscant per guanyar. Quant has arribat a moure? Jo he facturat 360 milions d'euros en un any. S'ha de tenir un punt d'inconscient? Per créixer, sí: necessites un clatellot per aprendre que no sempre es pot guanyar. Te l'han clavat ja? Sí. El 2007 vaig perdre 100.000 euros en només uns minuts. ¿Llavors et trenques? Llavors entens que ets vulnerable. Jo als 29 anys tenia un Lamborghini, 2 Porsches, un Land Rover i rellotges de 25.000 euros: em pensava que era infal·lible. Què passa quan et quedes sense res? Tens una crisi d'identitat: tot allò pel que havia treballat durat 8 anys s'havia desplomat en qüestió de minuts. Com vas reaccionar? Tot i que l'endemà vaig recuperar el 90% de les pèrdues, em vaig desfer de tot: m'ho vaig vendre tot. Quants diners havies arribat a tenir al banc? Molts. Quant és molts? No t'ho diré. Perquè no parlem de calés aquí? T'he dit el que facturo i el que he guanyat: ja t'he dit molt. Factures menys, ara? Sí. I sóc molt més feliç.

TRES I ACCIÓ. Abans arriscava fort amb la borsa, ara juga dur amb l'esport. Sempre al llindar de l'extrem: Ironmans i Ultramans, curses de resistència salvatge. ¿Si no et mous al límit, no et sents viu? Jo necessito dinamisme: tot el que és estèril m'anestesia. El Josef viu ràpid i és pura acció. Què té la borsa que no té l'esport? El morbo d'endevinar què passarà un minut més tard. Ets un visionari? Jo tinc un do per comprar barat i vendre car. ¿Això vol dir que ets un especulador? Es pot dir. Però és un terme immerescudament jutjat. Jo intento generar liquiditat en el sistema: compro i venc accions. No enfonso ni faig pujar cap companyia; i pago comissions i impostos religiosament. Què generes per a la societat? Res. Però em sento èticament tranquil quan denuncio les pràctiques de la professió que s'haurien de prohibir perquè l'economia real no quedés tan afectada. Parlant de la situació actual: petarà tot? No. Aquí a ningú li interessa perdre. Podem estar tranquils.

BORSA I VIDA. Seguim. Sobre intuïció i psicologia; sobre marcar-se reptes reals i evitar frustracions. I sobre saber què vols i aconseguir-ho. La borsa o la vida? Jo en el terreny personal sóc un desastre: l'esportista és egoista. Jo vaig decidir separar-me per créixer com a esportista; i ho vaig fer en un moment difícil: quan la meva dona estava embarassada. ¿Creus que saps estimar? Un cop acabo les 5 hores de bici sóc la persona més generosa del món. Què és per a tu una parella? Una parella ha de ser un col·lega, un amic i un amant. Tota la resta és igual. ¿Ets un bon pare? Quan estic amb la meva filla -cada 15 dies- sóc el millor pare del món.

CLUBS I 'TATOOS'. Li queden 8 anys de carrera en el món de l'esport i es retirarà a una illa: sense mòbils ni rellotges. De moment, quan pot, s'escapa a Eivissa. Hi fas molt mal? No. Jo sóc un clubber , però només vaig a l'Amnesia a escoltar música. Et drogues? No. M'he drogat molt i ho he tancat tot: afters i reafters . Però ja està. ¿Et penedeixes d'alguna cosa que has fet? No. Dels tatuatges tampoc? No: són coses viscudes que no vull esborrar. Què els hi deus? La diferència: és millor ser únic que el primer.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT