Publicitat
Publicitat

EL DEBAT SOBRE ELS MITJANS PÚBLICS

La Diputació confirma la continuïtat de l'emissora

COMRàdio retallarà un 10% el seu pressupost per al 2012

La Diputació garanteix la continuïtat de COMRàdio com a mínim un any més. Es manté com a impulsor principal del projecte i només retallarà un 10% la seva aportació per al 2012.

COMRàdio ha esquivat el tancament però no les retallades. L'emissora ha viscut uns mesos d'incertesa des que les eleccions municipals van provocar canvis a la Diputació. Pesava també en el seu ànim el clam de les ràdios privades, que en demanaven la clausura. Però l'objectiu dels nous responsables polítics passa per mantenir aquest mitjà, tal com confirmava a l'ARA Francesc Pena, responsable a la Diputació dels mitjans que en depenen (i que des de finals d'agost treballa ja amb despatx a l'emissora municipalista).

"El projecte hi és, tot i que caldrà esperar que es constitueixi el consell d'administració de la ràdio", explica Pena. En tot cas, l'emissora haurà de funcionar amb un 10% menys de pressupost el 2012, respecte als 10 milions d'euros que haurà gastat enguany. La Diputació aporta el 80% del pressupost i ja ha comunicat que retallarà un 10% la seva aportació. L'Àrea Metropolitana rebaixa la seva quota un 20% i falta saber la retallada que hi aplicarà l'Ajuntament de Barcelona.

COMRàdio la formen uns 200 professionals, dels quals 90 estan en plantilla. Una part significativa hi treballa a través de productores. En aquest cas, els contractes expiren tots a finals d'any: serà aleshores quan es poden produir els canvis que tindran un efecte més profund en la programació, a part de la ratificació o relleu de l'actual equip directiu, que es produirà segurament després de la constitució de la junta general, al novembre.

Sense fusió amb l'ACN

Un dels rumors que ha circulat els últims dies parlava d'una fusió de COMRàdio (juntament amb La Malla i la XTVL, del mateix grup) amb l'Agència Catalana de Notícies (ACN). Pena ho ha negat, tot i que ha reconegut que "cal un debat sobre la racionalització de quin lloc ha d'ocupar la COM a l'esfera dels mitjans públics". Segons Pena, ha de ser un debat "més professional que polític". Fonts de la secretaria de Comunicació -que és l'organisme que controla l'ACN- també rebutgen aquesta fusió, "que d'altra banda seria molt difícil de concretar perquè es tracta de dos organismes amb composicions molt dispars".

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT