Publicitat
Publicitat

Nokia, l'ase dels cops

Com que la selecció finlandesa de futbol no participa en l'Eurocopa, el tema de portada en aquell país és la caiguda lliure de Nokia, una ferida per a l'orgull nacional. L'empresa que havia estat el primer fabricant mundial de telèfons mòbils ha estat desplaçada al segon lloc i perd terreny sobretot en smartphones : el trimestre passat en va vendre només 11,9 milions, davant els 35 milions d'Apple i els 43 milions de Samsung. El pitjor no és que aquestes dues empreses venguin la meitat dels aparells, sinó que acumulen el 90% dels beneficis del lucratiu segment. A més, les agències de qualificació han rebaixat Nokia al nivell dels bons porqueria: les seves reserves de caixa han baixat el 24% en un any.

El canadenc Stephen Elop, conseller delegat de Nokia des del setembre del 2010, ha anunciat una reducció de plantilla de 10.000 empleats i ha canviat la cúpula directiva. Significativament, ha prescindit dels responsables de màrqueting i comunicació. Els seus substituts tenen la difícil tasca de fer atractius els models Lumia basats en el Windows Phone de Microsoft, que molts consumidors descarten sense haver-los provat. I això que fins i tot Steve Wozniak, l'altre fundador d'Apple, n'ha lloat les prestacions.

Aquí Nokia també té un problema d'imatge. Ahir va sorgir a la xarxa una campanya que reclama a l'empresa la retirada del seu eslògan publicitari "La música sona millor si és gratis". Els promotors diuen que menysprea la feina dels artistes. Considerant que Nokia paga pels drets de les cançons que ofereix de franc als seus clients, potser els músics ofesos farien millor amoïnant-se per la nul·la disposició a pagar de la seva audiència: l'aplicació Android més descarregada a l'estat és un programa per baixar MP3 piratejats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT