Publicitat
Publicitat

Més possibilitats, però també més mentides, a les xarxes socials

Internet i les xarxes socials han multiplicat les possibilitats de buscar feina i posicionar-se com a candidat, però alhora també han fet augmentar els enganys. Pels experts, aquestes noves eines són una possibilitat més tant per a les empreses com per als treballadors, però cal anar en compte amb les dades.

"Xarxes com Linkedin, Viadeo o Xing, i fins i tot Facebook i Twitter, en un àmbit més informal, són eines molt potents per buscar feina", diu Abel Gòmez de l'IDEC. Linkedin, la més important i la més utilitzada, va néixer el 2002 i a l'octubre del 2010 ja tenia més de 80 milions d'usuaris d'arreu del món que comparteixen informació, contactes i ofertes de feina.

Tot i aquest èxit, aquestes noves vies per buscar feina suposen un problema, segons l'informe de selecció de personal de l'Iese, perquè "les empreses fan una gran part de la comunicació inicial amb el candidat online , de manera que és més difícil detectar si està mentint". Segons els resultats de l'estudi Detecting deception in computer mediated interviewing , del qual Gabriel Giordano és coautor, només un 20% de les empreses que fan el seu procés de selecció de personal en línia detecten les mentides.

Alejandro Herrera, de l'Iese, apunta que la multiplicació de canals per buscar feina planteja una qüestió de responsabilitats. "Tots deixem una petjada digital i a vegades ens oblidem que hem d'anar una mica en compte perquè el dia que busquem feina serà molt fàcil buscar informació sobre nosaltres a internet".

Herrera fa referència a les xarxes socials com Facebook, on la gent comparteix fotos de tipus personal que poden arribar fins a les mans d'un possible cap. "Si jo estic buscant una persona ben preparada per a una feina però m'interessa que sigui seriosa i descobreixo determinades fotos a la xarxa, potser em decantaré per no fitxar-lo", alerta Herrera, que demana prudència en aquest aspecte. Els experts asseguren que en el món laboral anglosaxó ja fa temps que s'utilitza internet com a font per comprovar les dades dels candidats a una feina. Per això cal tenir cura amb el que pengem a la xarxa, especialment en períodes de cerca de feina.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT
PUBLICITAT