Societat 20/11/2016

El Consorci d'Educació replantejarà l'horari intensiu als instituts si no se'n comprova el benefici

El director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori no creu que la jornada compactada hagi d'estar "normalitzada"

Acn
2 min
Alumnes de l'Institut Barri Besòs de Barcelona

BarcelonaDels 64 instituts públics de la ciutat de Barcelona i que ofereixen ESO, n'hi ha 35 que fan jornada compactada, és a dir, concentren les classes al matí i s'acaben abans de les 15.00 h. Aquest horari hauria de millorar el rendiment dels alumnes, ja que s'evita l'absentisme a les classes de la tarda i els alumnes tenen més temps per treballar. Tanmateix, segons ha explicat a l'ACN el director de l'Àrea de Servei d'Educació i Territori, Pere Masó, no hi ha evidències que l'horari intensiu millori els resultats educatius dels estudiants i per això, si no és així, el Consorci d'Educació replantejarà la jornada intensiva als instituts. Masó creu que aquest horari no hauria de ser el "normalitzat" a la ciutat.

Pere Masó considera que "sempre" s'ha de buscar que l'horari sigui "beneficiós" per a l'alumne i posa en dubte que la jornada compactada sigui positiva per a tots els estudiants. Per aquest motiu, en declaracions a l'ACN, Masó ha explicat que el Consorci, a final de curs, replantejarà la jornada compactada i "haurà de prendre alguna determinació" en els centres que ho tornin a sol·licitar i en els quals demanin continuar fent aquest horari.

Masó considera que la jornada compactada, estesa a 35 instituts de la capital catalana, molts d'alta complexitat, no ha de ser l'horari "normalitzat" a Barcelona si no es demostra que els resultats educatius, és a dir, acadèmics però també de convivència, conflictivitat i integració, són millors. De moment, assegura Masó, no hi ha cap indici que els indiqui que concentrar les classes al matí sigui millor que fer de 09.00 a 14.00 h i tornar-hi a la tarda i admet que són elements que estan "en reflexió" en el si del Consorci, tot i que encara no hi ha unanimitat sobre això.

Des del Consorci, Masó ha explicat que a final de curs valoraran aquests resultats perquè en aquest moment no consideren que sigui "la fórmula adequada". Posa d'exemple que el projecte d'instituts a temps complet, en què s'ofereix dinar i activitats extraescolars a la tarda als centres de màxima complexitat, funciona i, per tant, "sembla que aquests instituts haurien de tenir més hores de permanència a les instal·lacions del centre".

stats