Colau acusa Junqueras de fer-li 'mansplaining': "No necessito que em beneeixi per ser diputada"
L'exalcaldessa critica que el líder d'ERC l'utilitzi de forma "gratuïta" per carregar contra la unitat de les esquerres
BarcelonaOriol Junqueras fa setmanes que rebutja per activa i per passiva el projecte d'unitat de les esquerres que el portaveu d'ERC a Madrid, Gabriel Rufián, intenta impulsar en l'àmbit estatal. El líder republicà, però, va anar un pas més enllà aquest dilluns amb una frase més que clarificadora sobre la seva posició: "Vaig anar a la presó per Catalunya, no perquè Colau sigui diputada en una llista d'Esquerra", va resumir en el marc de la presentació del llibre del diputat Francesc-Marc Álvaro. Una afirmació per la qual l'exalcaldessa de Barcelona l'ha acusat de fer mansplaining.
"Em menciona de forma molt gratuïta", ha reaccionat aquest matí en el marc d'una tertúlia a Els Matins de 3Cat, on ha recordat: "Jo ja he dit que no soc candidata a res, no tinc cap càrrec institucional". I ha estat llavors quan Colau, que actualment presideix la fundació de Comuns, ha definit les declaracions de Junqueras com "una mica de mansplaining": "Si volgués ser diputada em puc presentar amb la meva formació política i no necessito que Oriol Junqueras em beneeixi", ha reblat.
L'exalcaldessa, que ha recordat que va anar a visitar "diverses vegades" el president d'Esquerra a presó, ha atribuït les seves paraules a la "incomoditat" que li genera "el paper que està fent Gabriel Rufián", a qui ha defensat. Colau, de fet, ha reivindicat qualsevol iniciativa que tingui per objectiu un "front ampli i engrescador" de l'esquerra per aturar un possible govern de l'extrema dreta a Espanya. "Hem de treballar per aquest horitzó", ha dit.
Sobre la xerrada del dia 9 d'abril que Rufián protagonitzarà a Barcelona amb l'eurodiputada de Podem Irene Montero, Colau ha dit que probablement no hi podrà assistir, però ha reivindicat aquest tipus d'actes i s'ha mostrat predisposada a participar en algun altre que organitzi el portaveu republicà al Congrés. Junqueras també va afirmar aquest dimarts que "molt probablement" no aniria a l'acte, com tampoc va anar al que va organitzar el seu diputat a Madrid. "Tenim molts compromisos a l'agenda amb la nostra realitat social i municipal", va argumentar en una entrevista a Telecinco.