Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Recoder: “En un parell d'anys veurem avions d'altres companyies enlairant-se de Girona”

El conseller de Territori i Sostenibilitat es mostra molt crític amb les intencions de Ryanair de reduir a la meitat la presència a l'aeroport gironí

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha expressat la seva convicció que Ryanair deixarà de tenir el monopoli a l'aeroport de Girona en un termini més aviat curt. “Estic segur que en un parell d'anys veurem avions d'altres companyies enlairant-se de Girona”, ha predit Recoder, que s'ha mostrat molt molest, en una entrevista a RAC1, amb l'anunci que ahir va fer la companyia aèria de baix cost, que va dir que reduirà a la meitat la seva presència a l'aeròdrom gironí.

Negociacions amb altres companyies
El conseller ha insistit que “el sector turístic de Girona és prou fort per no dependre de Ryanair” tot i que ha reconegut la “innegable dinamització” que ha protagonitzat gràcies a la revifalla de l'aeroport a la zona. “No ens plantegem prescindir de Ryanair però volem que tingui un comportament i una relació normal amb el Govern”, ha resumit Recoder, que ha reconegut que l'executiu ja manté negociacions amb altres companyies perquè desembarquin a Girona.

L'arrel i la solució del problema
Pel conseller, l'arrel del problema està en el fet que Aena, l'òrgan que regula la navegació aèria a l'Estat, ha obert les portes de l'aeroport del Prat a la companyia de baix cost. Llavors, Ryanair demana subvencions al Govern si l'executiu vol que es quedin a aeroports menors, com Girona o Reus. La solució, segons Recoder, passa per una gestió pròpia del Prat i per tenir aeroports governats des de Catalunya i establir, d'aquesta manera, una política de taxes pròpia que “convidi” les companyies de baix cost a abandonar el hub del Prat.

“Incompliments reiterats” i “xantatge permanent”
Pel que fa a l'actitud de la companyia de baix cost, Recoder ha recordat que Ryanair té “contracte vigent” als aeroports de Girona, Reus i Lleida, però ha criticat que els incompleix tots tres. “Com pots arribar a acords amb algú que no compleix?”, s'ha preguntat el conseller, que ha assenyalat el preacord a què l'aerolínia va arribar amb l'anterior govern com un altre dels obstacles en la negociació. “No estem disposats a cedir en aquest xantatge permanent”, ha reblat Recoder, que ha repetit que “per nosaltres no hi ha tema perquè tenim contracte vigent”.

Recoder ha criticat també que els 24 milions d'euros de beneficis anuals que hi ha a l'aeroport de Girona serveixin per eixugar el dèficit d'altres aeròdroms espanyols i ha carregat contra la titularitat d'Aena. Segons el conseller, amb aquest sistema “la Generalitat subvenciona l'Estat”, ja que les subvencions a les companyies retornen a la caixa estatal en forma de taxes.

Més continguts de