Publicitat
Publicitat

Restablert el servei de la línia 2 del metro entre Artigues-Sant Adrià i Badalona-Pompeu Fabra

Durant tres setmanes, s'hi han estat fent tasques de manteniment de la infraestructura i millora de les vies

El servei de metro entre Artigues-Sant Adrià i Badalona-Pompeu Fabra ha quedat restablert aquest dilluns després que durant tres setmanes ha estat sense funcionar pels treballs de manteniment de la infraestructura i millora de les vies. Així, des de les cinc del matí, els trens ja circulen per aquest tram en els dos sentits.

Des del 8 d'agost, s'han executat obres de renovació de la plataforma de la línia 2 de Badalona, amb la substitució d'un canvi d'agulles a Pep Ventura, i s'ha rehabilitat un tram de via que anteriorment era la cua de maniobres posterior a l'estació i que, arran de l'entrada en servei de la prolongació a Badalona-Pompeu Fabra, el juliol del 2010, va passar a ser via general. Les obres, que s'han fet en tres trams, han tingut un cost de 360.000 euros per a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i han estat d'una envergadura superior al manteniment ordinari que es fa regularment a la nit. Per aquest motiu, calia que els trens no hi circulessin durant almenys tres setmanes.

En concret, s'han reparat 40 metres de via entre Sant Roc i Gorg, on s'havia trencat la plataforma de via, fet que comportava inestabilitat, compensada amb el muntatge de travesses de fusta i estampidors; 120 metres més a l'antiga cua de Pep Ventura, on també hi havia una ruptura de la plataforma de via amb mesures; i s'han renovat 200 metres de drenatge entre Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra, per evitar l'entrada d'aigua directament a la plataforma de via.

El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb el pas dels anys ha anat augmentant a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.

L'agressivitat d'aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via (degradació del formigó, oxidacions i trencaments de riostes de travesses o fixacions, corrosió de carrils, degradació de tacs de fusta, etc.) s'acceleri notablement.

Més continguts de