Ensenyament
Societat 15/02/2011

Rigau assegura que haurien congelat la digitalització de les aules encara que tinguessin els recursos

Irene Rigau considera que el pla 1x1 que implanta ordinadors personals per a cada alumne mereix ser estudiat abans d'implantar-lo arreu. Posa en dubte que eliminar els llibres sigui una mesura encertada i ho desvincula de la retallada que ha d'aplicar el seu departament

Redacció
1 min
El president de la Generalitat, Artur Mas, i la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, abans de la reunió del Consell Executiu.

Barcelona p { margin-bottom: 0.21cm; } La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha volgut defensar les mesures de contenció econòmica que vol aplicar el seu departament, i ha assegurat que “cap retallada afectarà la qualitat”. Ho ha dit a l'espai Els matins, de TV3, on l'han entrevistat aquest matí. Sobre la congelació del pla de digitalització, ha aclarit que no s'afegiran nous centres al programa 1x1, però que estudiaran de com mantenir el programa en aquells centres on ja s'ha implantat. Tot i que no ha detallat com pensa fer-ho, sí que ha insinuat que aquesta digitalització es podria fer “amb intensitat diferent”.

En tot cas, Rigau ha assegurat que “amb recursos o no, hauríem frenat aquest pla” i ha adduït que vol estudiar el rendiment dels ordinadors personals, perquè posa en dubte que vulguin substituir els llibres. “Els ordinadors són importants. Han vingut per quedar-se. Però que hagin de substituir els llibres és un debat encara obert. Sigui com sigui, nosaltres garantirem el coneixement i el domini de l'ordinador a tots els alumnes. Als centres hi ha ordinadors i pissarres digitals, per exemple”.

La consellera ha assegurat, en tot cas, que el seu serà un departament “mimat” i ha posat com a exemple que el govern ratificarà avui l'obertura de 1.250 places a oposicions. Però ha reconegut que hi haurà una aturada “en les qüestions materials” cosa que es traduirà en la congelació de construcció de noves aules i, per tant, en la pervivència dels anomenats barracons.

stats