Societat 08/09/2012

Un economista de la UB alerta que els nord-americans "s'equivoquen en no portar Eurovegas a Barcelona"

Gonzalo Bernardos avisa que es repeteix l'error comès quan es va projectar el parc d'atraccions Eurodisney a París en lloc de Catalunya, on ha triomfat Port Aventura

Acn
2 min

BarcelonaEl professor d'economia de la UB Gonzalo Bernardos ha afirmat que "els nord-americans s'equivoquen en no portar Eurovegas a Barcelona", ja que el perfil dels visitants, el clima i l'atractiu de Barcelona hauria contribuït a l'èxit del projecte. L'expert ha assegurat que "Catalunya i el Govern no han fracassat", sinó que "els nord-americans han demostrat el seu desconeixement d'Europa i l'Estat".

En relació amb l'arribada de noves inversions, com Barcelona World, Bernardos ha assegurat que "només cal estar atents a les oportunitats i oferir-se. El clúster del turisme a l'àrea de Barcelona quedarà reforçat amb l'arribada d'altres projectes, encara que no siguin Eurovegas".

L'economista ha estat crític amb el procés de negociació i amb la manera com ha penetrat en l'opinió pública l'associació entre el joc i el complex turístic promogut per Sheldon Adelson. "Tot el procés ha anat malament, començant pel nom", ha criticat Bernardos, ja que "aquí s'hauria instal·lat un projecte molt més lúdic i de lleure, i menys de casinos i joc que a Las Vegas".

Segons Bernardos, "seria la segona vegada que els nord-americans cometen un error amb Catalunya", després que, a principis dels anys 90, "van optar per fer Eurodisney a París i els comptes i la cotització del parc d'atraccions mostren que la inversió ha estat un fracàs", entre altres coses, "pel mal temps que fa a la zona durant bona part de l'any i perquè no té l'impacte turístic que hauria tingut a Catalunya".

L'economista ha defensat que a Barcelona les estades de visitants són més prolongades i que permeten diversificar les activitats d'oci dels turistes. "Eurodisney ha estat molt bo per a París, però París no ha estat tan bo com s'esperava per a Eurodisney", ha sentenciat Bernardos. El professor confia que Adelson "hagi tingut en compte la història d'Eurodisney, perquè Madrid es convertirà en un 'París 2'".

L'exemple de Port Aventura i el Parque Warner

En aquest sentit, i coincidint també amb la ubicació de Barcelona World, Bernardos s'ha preguntat: "Què és Port Aventura? Un gran èxit que ha generat riquesa al seu entorn. Què és el Parque Warner de Madrid? Una anècdota amb pèrdues que pràcticament no contribueix a l'atracció de turistes".

Bernardos ha destacat l'atractiu turístic de la capital catalana: "El més important a nivell turístic que s'ha fet a Catalunya després dels Jocs Olímpics del 92 és la 'marca Barcelona', un actiu de gran èxit. És la ciutat que més ha pujat en visitants turístics en els darrers 20 anys".

stats