Publicitat
Publicitat

ENTREVISTA

Matthias Rabe: " Hi haurà cotxes elèctrics quan el client se'ls pugui permetre"

El Vicepresident de Recerca i Desenvolupament de Seat explica que el repte de l'empresa és llançar al mercat un nou cotxe cada sis mesos

El vicepresident de R+D de Seat, Matthias Rabe, lidera una etapa decisiva perquè la marca refermi el seu futur i el rol dins del grup Volkswagen. Sota el timó de Rabe, el centre tècnic i de disseny de Martorell treballa com mai en nous productes. La possibilitat de veure circular un totterreny Seat els pròxims anys, convertir el nou León en un segon supervendes com l’Ibiza i liderar el desenvolupament perquè la tecnologia elèctrica es torni assequible per als compradors són alguns dels grans reptes.

Seat ha anat al Saló de l’Automòbil de Ginebra amb diverses novetats. La cinquena generació de l’Ibiza, el retorn del Toledo, una nova versió del Mii. ¿En quins fronts més treballen de cara al futur?
Ens proposem llançar al mercat un nou Seat cada sis mesos durant els tres anys vinents. La companyia està en plena explosió de models, en l’ofensiva de productes més gran de la història.
 
El nou León és la sorpresa per a finals d’any. ¿Què en pot avançar?
El León és un repte importantíssim. Serà un cotxe impressionant, esportiu i de disseny. Gràcies a la tecnologia del grup Volkswagen hem aconseguit que sigui més lleuger i millori el consum i també les emissions. A més, el León serà el primer vehicle que fabricarem en una nova plataforma que instal·larem a Martorell els pròxims mesos i que suposa moltes oportunitats.


¿Què guanya la fàbrica amb aquesta nova plataforma ? 

Competitivitat. Millorarem els temps de producció i incrementarem la qualitat a tots els nivells. I, sobretot, la nova instal·lació permet incorporar en el futur mecàniques alternatives per quan arribi la producció en sèrie del cotxe elèctric. Audi ja fa el nou A3 en aquesta plataforma i Volkswagen la instal·larà aviat. Serem els tercers a tenir-la en marxa.


¿Serà més fàcil portar producció d’altres marques del grup a Martorell?
Això ja ho estem fent amb l’Audi Q3 i aquesta mena de col·laboracions aniran augmentant. Nosaltres fabricarem més per a altres marques i altres empreses del grup produiran Seat. Es tracta d’aprofitar les sinergies.

¿Veurem aviat l’entrada de Seat en un nou segment, amb un totterreny urbà, per exemple?
Després de l’èxit que va tenir el prototip IBX, vam constatar que un totterreny encaixaria molt bé a Seat. Encara estem en una fase molt incipient, treballant perquè resulti econòmic i atractiu per al client, que ens quadrin els números.
¿Quin pes té el vehicle elèctric en els projectes vius al centre tècnic?
L’electromobilitat tindrà un paper molt important. A tots ens agradaria traslladar l’electricitat als cotxes de sèrie tan aviat com sigui possible, però això dependrà de les capacitats econòmiques de la clientela. El cotxe elèctric circularà quan el comprador se’l pugui permetre. De moment, tenim les primeres unitats del León híbrid i de l’Altea elèctric en proves.

¿Prospera el projecte de bateries amb Sanyo i Ficosa?
És molt prometedor perquè les bateries són primordials per al pes i el cost del futur cotxe elèctric. Per quan arribi l’hora de prendre decisions com a grup i fabricar en sèrie, volem que l’aposta amb Sanyo i Ficosa sigui prou competitiva per poder subministrar bateries des d’aquí a les plantes de Volkswgen tant a Espanya com a Portugal.

¿Com conviu la tasca d’enginyeria de Seat amb la tecnologia que ja ve donada pel grup?
Tenir Volkswagen com a soci tecnològic és una oportunitat, no una obligació. Jo ho veig així. Si haguéssim de desenvolupar-ho tot des de zero estaríem molt més limitats pels costos i la rendibilitat. Això no treu que els nostres enginyers treballin molts aspectes lligats a la recerca: la resistència de les carrosseries o l’electrònica, per exemple. Des de Catalunya, participem en projectes en benefici de tot el grup en àmbits com els motors o els trens de rodatge. La confiança en Seat és total des de l’equip que formem la direcció.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT