Publicitat
Publicitat

tecnologia

Google TV arribarà a Europa el 2012

La plataforma permet als espectadors visualitzar el contingut web i el senyal de televisió en una mateixa pantalla a través del navegador. El servei està operatiu al mercat nord-americà des de l'octubre passat, en el qual ha tingut poc èxit

Google llançarà el seu servei de televisió a Europa el 2012. Així ho ha assegurat el president executiu de la companyia, Eric Schmidt, en el marc del Festival de Televisió d'Edimburg celebrat aquest cap de setmana a la capital escocesa. L'anunci ha dissipat els dubtes sobre el projecte que havien portat a alguns analistes a qüestionar el grau de compromís que el gegant informàtic mantindria amb la plataforma.

Google TV permet als espectadors visualitzar el contingut web i el senyal de televisió en una mateixa pantalla a través d'un navegador. La plataforma es va posar en marxa als Estats Units l'octubre passat però va rebre diverses crítiques i va ser bloquejat ràpidament per tres de les principals cadenes de televisió del país.

Bona part de la indústria de la televisió, així com les companyies de telecomunicacions, veuen Google TV amb recel i l'acusen de robar els ingressos per publicitat sense contribuir a les despeses de realització dels programes que emet.

Schmidt va intentar apaivagar les pors de l'elit britànica de radiodifusió en un discurs al Festival de Televisió d'Edimburg, la primera vegada que un executiu aliè a la indústria televisiva és convidat a donar una conferència magistral en aquest esdeveniment de la indústria britànica.

"Alguns sectors als EUA tenen por que tinguem com a objectiu competir amb els organismes de radiodifusió o els creadors de contingut. En realitat, la nostra intenció és tot el contrari", va declarar Schmidt, que va assegurar que l'objectiu del projecte és “donar suport a la indústria de continguts, proporcionant una plataforma oberta per a la pròxima generació de televisió, de la mateixa manera que Android és una plataforma oberta per a la pròxima generació de mòbils".

Google TV ha tingut fins ara poc èxit entre els consumidors nord-americans, i el proveïdor del servei, Logitech International SA, ha rebaixat el preu inicial de 299 dòlars (uns 205 euros) a 99 (uns 68 euros) aquest juliol.

Més continguts de