S'ha acabat la festa per als 'youtubers': s'endureixen els requisits per guanyar diners amb els vídeos

Els usuaris que vulguin cobrar pels seus continguts hauran de ser políticament correctes

A. M.
2 min
01. YouTube busca aconseguir els drets de sèries i pel·lícules per ampliar el seu servei de pagament, YouTube Red.  02. PewDiePie (Felix Kjellberg) és el youtuber amb més subscriptors i visualitzacions del món.

BarcelonaEls 'youtubers' que vulguin viure dels seus vídeos ja no podran fer acudits amb referències sexuals o a la violència, ni tampoc parlar de drogues. YouTube ha endurit els requisits perquè un vídeo pugui ser monetitzat i els ha fet molt més estrictes pel que fa al contingut, que ha de ser més apte perquè cap marca se senti incòmoda anunciant el seu producte en un vídeo inapropiat. "YouTube ha acabat la festa", diu el 'hashtag' que han emprat centenars d'usuaris per criticar la mesura a Twitter: '#YoutubeIsOverParty'.

No és censura: els vídeos que no compleixin els estrictes estàndards no es despublicaran, sinó que senzillament no generaran cap ingrés per al 'youtuber', però això ha suposat un autèntic daltabaix econòmic per als que es guanyen la vida penjant vídeos. Un dels més afectats pel canvi ha estat el conegut Boogie, que ha descobert que la majoria dels vídeos amb els quals fins ara guanyava diners no compleixen els nous requisits de YouTube, per la qual cosa la seva principal font d'ingressos podria deixar de ser-ho: "Estic de vacances amb la meva família i em sento trist, m'he passat tota la nit despert", ha explicat.

Un dels 'youtubers' més famosos de l'Estat, El Rubius, també s'ha mostrat crític amb el canvi de la normativa de YouTube en un vídeo en què parodia tots els nous requisits establerts per YouTube i els intenta incomplir tots. "Ja no seré El Rubius d'abans, tan canalla", ha anunciat en to irònic.

"Contingut no adequat per als anuncis", és el missatge que YouTube envia als usuaris quan el vídeo que intenten monetitzar incompleix les normes. El famós 'youtuber' Willyrex ha informat que ja li han denegat els anuncis amb alguns continguts: "El problema és que el filtre està fet a base d'algoritmes" per decidir quins vídeos es censuren o no, ha explicat, i això provoca errades en el sistema. "Qualsevol escena de caràcter suggerent o en què surti humor verd", assegura, "fa que el vídeo quedi fora de l'abast dels anunciants".

Cal tenir en compte que aquests 'youtubers' són persones que dediquen moltes hores a penjar vídeos i s'ho prenen com una feina, com és el cas del cèlebre Philip de Franco, amo d'un canal d'actualitat que s'ha mostrat molt molest pel canvi de criteri de YouTube, i ha assegurat que les condicions són "incompatibles" amb la sostenibilitat dels canals.

Segons un portaveu de Google -empresa a la qual pertany YouTube- ha explicat a la BBC, la companyia ha defensat el canvi de les normes perquè "asseguren una millor comunicació".

stats