La publicitat encoberta a Instagram té els dies comptats

La xarxa social posa fre a l'anarquia de les promocions d''influencers' que no informen els seguidors que estan cobrant per les seves recomanacions

Una imatge distribuïda per Instagram en què es mostra el funcionament de la nova eina

Una de les cares de la generació 'millennial' és el seu escepticisme i l'al·lèrgia a tot allò que soni a comercial. S'emmiralla molt més en models anònims de les xarxes socials que no en els tradicionals. De fet, les estrelles s'han esforçat en els últims anys a esvair la seva aura de 'celebrity' a través de plataformes, especialment Instagram, on mostren escenes familiars i de la seva vida quotidiana. Les icones del present són iguals i no d'un altre món. El màrqueting havia sabut llegir aquest canvi de paradigma i havia fet engreixar els comptes corrents dels 'influencers' a canvi de 'recomanacions' dels seus productes a la xarxa. Però aquesta pràctica, que es pot llegir com a publicitat encoberta o bé com un abús de confiança, té els dies comptats. 

Instagram llançarà en els propers mesos una nova opció anomenada 'Paid partnership with', segons informa en un comunicat, que consistirà en una etiqueta o llegenda que apareixerà sobre els continguts publicats per 'influencers' i patrocinats per una marca. Evidentment, serà molt difícil fer-la obligatòria, però si el creador del contingut i els seus socis de negocis utilitzen l'eina tindran accés a informació addicional sobre les visualitzacions del contingut, que els ajudarà a definir millor el seu públic objectiu. 

"Una bona comunitat ha de ser oberta i consistent pel que fa a les relacions pagades", assegura la companyia en un comunicat. Cal recordar que les marques que fan publicitat des de la mateixa xarxa social també es veuen perjudicades pels anuncis encoberts. 

Més continguts de