Dos emprenedors catalans creen una aplicació per fer realitat "les bones intencions”

Goodorama és una eina "gratuïta" que ajuda els usuaris a complir reptes "tant personals com altruistes"

Acn
3 min
Eric Entrena i Sergi Codonyer, els dos creadors de 'Goodorama'

BarcelonaL'Eric Entrena, disc-jockey de Granollers, i en Sergi Codonyer, executiu de Coca-Cola de Barcelona, han creat una aplicació per a 'smartphones' que vol canalitzar les bones intencions de les persones. Goodorama pretén convertir-se en una eina que "ajudi a fer realitat els reptes que tothom té", tant els més "personals" com els més "altruistes", detalla Codonyer.

A diferència de les xarxes socials, aquesta aplicació ha de "connectar l'espai virtual amb el món físic". Ha de servir per "cristal·litzar" les ànsies de compartir de la gent. El compromís dels dos emprenedors és que l'aplicació serà gratuïta. S'estrena a Catalunya de manera pilot aquest gener aprofitant "els bons propòsits" de cada any nou.

Ni l'Eric ni en Sergi veuen "naïf" la seva iniciativa. Tampoc consideren "agosarat" pensar que pugui arribar a qualsevol racó del planeta. Estan convençuts que 'Goodorama' pot esdevenir un "element important" en la vida de les persones. Perquè "les bones voluntats" existeixen però es perden sovint "en el com" fer-les realitat.

Resoldre el "com" aquestes iniciatives es converteixen en realitat és "la missió" de Goodorama. "Imagina't per exemple que al 6è pis d'un edifici de l'Eixample hi ha un home gran que necessita l'ajuda dels veïns per baixar al carrer, estic segur que si la majoria sabessin com coordinar-se –o tan sols fossin conscients que aquest ancià els necessita–, estarien disposats a ajudar-lo a sortir de casa; aquesta aplicació ha de resoldre això", resumeix Codonyer.

El funcionament és a partir "de reptes". Els usuaris pengen a l'aplicació els reptes que vulguin i la resta pot decidir entre penjar els seus propis o sumar-se als d'altres "per compartir les experiències". L'aplicació sobretot ha de ser això, "experimentar què vol dir compartir". Cada usuari, aclareix Entrena, pot posar-se un repte "per a ell mateix" –com ara "anar al gimnàs"– o posar-lo "per a una altra persona" –com ara "proposar a uns néts dur els seus avis a veure una pel·lícula en 3D"–. En complir el repte, cal fer una fotografia i penjar-la per certificar que s'ha tancat el cercle.

Accions col·lectives

També hi ha una altra categoria de reptes, dedicada a impulsar accions col·lectives destinades a protegir el medi ambient, i una darrera, per explorar sinergies que es puguin dur a terme a escala planetària. Aquesta darrera és la que realment permet conèixer "el poder de l'efecte papallona" que proporciona la viralitat d'Internet i, inclús, "millorar el món".

La diferència entre Goodorama i la resta de les xarxes socials és que aquesta aplicació "ha de servir per connectar l'entorn virtual amb el món físic". Qualsevol repte penjat a 'Goodorama' neix a Internet però té una consumació al món real. L'ús que les persones n'acabaran fent està "encara per descobrir" perquè és una eina "oberta" i el món "està ple de possibilitats", subratllen. Tant pot ser "un múscul"que els usuaris facin servir per accions "molt locals" com "més globals".

És i serà "gratuïta"

Darrera de Goodorama hi ha una "microempresa" que està decidida a mantenir "la gratuïtat" de l'APP. Per fer-la sostenible, han obert un canal per a les companyies que vulguin proposar reptes perquè, aquests sí, seran de pagament. D'entrada, les empreses "s'han mostrat interessades" però prefereixen veure quina resposta hi ha per part dels usuaris.

La idea originàriament és de l'Eric i va aparèixer a Bali, on ara treballa de disc-jockey. Allà va adonar-se que seria "genial" tenir una aplicació que permetés "compartir experiències" i ajudar-se entre els visitants al país asiàtic a trobar "cerimònies que no surten a les guies o racons menys turístics". Després de parlar-ho amb en Sergi, va acabar naixent Goodorama. Per la feina d'aquest segon a Coca-Cola –ha de viatjar constantment per tot el món– van decidir apostar per "internacionalitzar" la iniciativa i pensar a escala "més global".

L'aplicació estarà disponible a la botiga d'Apple a partir dels primers dies de gener i d'entrada serà només per a iPhones. Per a la resta de dispositius arribarà més endavant. Es diu Goodorama perquè uneix les dues paraules 'good', que en anglès vol dir 'bé', i 'panorama', que subratlla l'abast global que poden tenir els reptes. Al web goodorama.com detallen què i com funcionarà.

stats