L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'Compte, l'amnistia encara és lluny'

18 visualitzacions

This browser does not support the video element.

Passen coses, totes importants. La primera, a més a més, greu, molt greu. Pedro Sánchez, tenim un problema. Segons diversos mitjans, el número tres del PSOE, Santos Cerdán, hauria comentat amb l’exministre Ábalos i l’ajudant Koldo García que diverses adjudicatàries d'obra pública els deuen diners (400.000 euros) de comissions il·legals. La gravació la va fer Koldo García d’amagat. Santos Cerdán assegura, per no dir que ho jura: “No he cobrat mai comissions per obres públiques” i “No tinc gens de por”. A veure, en matèria de gravacions que la policia aporta al jutge i que es filtren als mitjans, hem vist de tot, i no se sap exactament de què s’està parlant, però Cerdán és el número 3 del PSOE, un home de màxima confiança de Pedro Sánchez; l’home que, per exemple, es va encarregar de negociar els acords amb Junts amb Puigdemont a Brussel·les. ¿Aquest cas pot fer caure el govern de Sánchez? Avui no ho sembla. No sembla que partits bascos i catalans li retirin el suport ni, encara menys, es puguin sumar a una moció de censura contra Sánchez que posi Feijóo, amb els vots de Vox. Ni que a Sánchez li agafi per convocar eleccions anticipades (com li demana Felipe González) amb les enquestes en contra. Però recordin que la corrupció va acabar amb el govern de Mariano Rajoy.

Avui llegiran que han estat amnistiats 35 ex alts càrrecs del govern de Puigdemont. Es refereix a les investigacions del jutjat 13 de Barcelona pels preparatius de l’1 d’Octubre i per les despeses que van fer des d’Acció Exterior. ¿És una bona notícia? És una molt bona notícia, però recordin que, per exemple, a Raül Romeva el Tribunal Suprem li manté la inhabilitació fins al 2030. És el cas de Junqueras, també. Per tant, la llei d’amnistia continua frenada, i ho continuarà estant d’aquí 15 dies, quan el Tribunal Constitucional li donarà llum verda. 

Cargando
No hay anuncios

Ampliació de l’aeroport del Prat. Políticament, punt per Illa i la seva capacitat de prendre decisions difícils: ampliar l’aeroport i lluitar contra les emissions contaminants no és compatible. La lletra petita de l'ampliació és gran: la Unió Europea va demanar ahir no fer més malbé el delta del Llobregat. I ara el Govern comença a tractar la governança amb Aena, perquè, com saben, ara com ara la Generalitat no té ni veu ni vot en la gestió de l’aeroport de Barcelona.

I parlant de mobilitat: la R3 de Rodalies (Hospitalet de Llobregat, Vic, Ripoll, Ribes, Puigcerdà) quedarà tallada 16 mesos per obres entre Mollet i la Garriga. 16 mesos. És un tall d’una durada sense precedents. Posaran l’habitual servei alternatiu d’autobusos per traslladar els passatgers d’una línia tan maleïda com necessària. ¿Han vist el mapa? La R3 travessa el nostre país de dalt a baix, del Llobregat i l’àrea metropolitana a Puigcerdà. Una via fonamental i, en canvi, com ha d’estar de deixada perquè calgui tallar el servei un any i quatre mesos per desdoblar-la i actualitzar-la. Per no parlar-los de l’AP-7, que viu en un col·lapse permanent. Si es tracta de liderar l'economia, la mobilitat a Catalunya deixa molt a desitjar. 

Cargando
No hay anuncios

Bon dia.