Sense núvols a l'horitzó i amb sensació de primavera als migdies

El temps d'aquest dissabte serà pràcticament un calc del que vam viure ahir. El sol dominarà arreu, i al migdia sobrarà la jaqueta a molts indrets

Manel Cascante
08/03/2014
2 min

BarcelonaPocs dies a l'any les imatges del satèl·lit Meteosat mostren un cel tant net de núvols com el d'aquest matí. El cel clar torna a predominar arreu. No només a casa nostra, sinó que també ho fa a bona part del continent europeu. El causant de tot plegat és l'anticicló que, després de moltes setmanes desaparegut, ara sembla que té ganes de quedar-se a prop nostre durant uns quants dies més.

L'estancament general a les capes baixes de l'atmosfera ha afavorit que la nit hagi estat més freda a les zones enclotades que no pas a les muntanyes. L'exemple més clar s'ha viscut a la Cerdanya. A Das han baixat fins de -8,2ºC, però a dalt del Cadí, al Prat d'Aguiló (2143m) no han baixat de +1,5ºC. Ha passat el mateix entre Solsona i el Port del Comte. A la capital del Solsonès avui el mercuri s'ha desplomat fins a -0,6ºC, mentre que a dalt de tot del Port (2316 m) s'han quedat amb una mínima de +0,8ºC.

Aquest dissabte gaudirem, en definitiva, d'una jornada de cel ben clar arreu. Els núvols aniran cars de veure. Només a la tarda se'n podrà veure algun de puntual cap al Pirineu Oriental, o bé algun de tipus alt de forma anecdòtica a la resta. El migdia tornarà a ser gairebé primaveral. S'esperen molts valors màxims a l'entorn dels 18ºC a tot el litoral i també a les Illes. A les comarques interiors els termòmetres oscil·laran entre els 15º i els 18ºC, i a les valls del Pirineu s'acostaran també al llindar dels 15ºC. No és impossible alguna boirina o banc de boira local arran de mar, per bé que les condicions per a la formació aquest darrer fenomen no seran encara les òptimes.

Demà repetirem el mateix patró. La matinada tornarà a ser d'hivern cap a les zones enclotades de l'interior i del Pirineu, amb inversió tèrmica a cotes mitjanes i altes, i el migdia de nou estarà marcat per l'ambient temperat. De matinada no es descarta algun banc de boira local en alguna fondalada.

Els mapes del temps no albiren canvis de moment a mitjà termini. Sembla que encetarem la setmana amb la mateixa dinàmica, tot i que la posició de l'anticicló afavorirà vents més humits, de procedència marítima, que mig taparan el cel de les costes del País Valencià i de les Illes. A partir de dimecres podran deixar escapar alguns xàfecs curts o plugims en aquest àmbit.

A www.ara.cat/meteo hi trobareu la previsió per al vostre municipi. A www.ara.cat/meteo Recordeu que podeu compartir dades i fotografies a través de la Méteo SocialMéteo Social

stats