Laia Batlle
15/02/2023

Atenció: estafa!

2 min
Laia Batlle

SAP QUÈ PASSA? Que no tinc cap intenció de canviar de companyia. I em van penjar el telèfon sense dir adeu. Havia sigut víctima d’una estafa.

El migdia abans, una noia molt simpàtica em va donar una mala notícia. La meva companyia de telèfon havia decidit augmentar-me la factura vint-i-un euros just l’endemà per tasques de manteniment ja que fins ara aquest era gratuït i, a més, m’obligaven a romandre vint-i-quatre mesos amb ells. Perdona? Em sembla fatal això que em dius. La noia seguia amb el seu discurs. Com a empresa estem obligats a registrar la trucada i l’OCU l’audita de tal manera que si no està conforme amb les noves condicions li trucaran oferint-li a través d’una altra companyia la possibilitat de canviar. Aquí està l’engany. Li dono un codi de protecció i quan li truquin l’hi demanaran. Si no es posen en contacte amb vostè en dos o tres dies, truqui al següent telèfon i un supervisor li respondrà els dubtes. Efectivament em van trucar i després de demanar-me si tenia internet, quants gigues i quants mòbils, em vaig encendre, vaig dir que no volia canviar i em van penjar. A la tarda vaig trucar al telèfon que m’havia donat la noia. La suposada supervisora no parava de dir-me: “Doña Laia, lo entiendo, pero no vamos a hacer ninguna discriminación entre clientes”. Davant la seva amabilitat només podia dir que sentia molt queixar-me a qui menys culpa tenia de la decisió, però vaig enfadar-me tant –ni jo mateixa em reconeixia– que van acabar dient-me que no em farien cap canvi. “Perdoni, però li he de penjar”, em va dir, i així es va acabar la trucada.

Per sort de la meva tossuderia, l’estafa no va passar d’una simple emprenyada i una bona pèrdua de temps enganxada al telèfon. Aneu amb compte perquè cada vegada estem més exposats a aquest tipus d’enganys.

stats