SOCIETAT
Camp de tarragona 17/06/2021

Un canvi que comença amb un logotip

Cunit actualitza la seva marca institucional amb l’objectiu d’obrir una nova etapa com a municipi

J. SALVAT
2 min
Jaume Casañas i Dolors Carreras, primer tinent d’alcalde i alcaldessa, amb la nova marca.

CunitLa història de Cunit de les darreres dècades no només s’escriu per un dels augments de població més elevats de tot Catalunya. També s’explica per una inestabilitat política que ha portat a continus canvis de govern. Però des del 2019, les dues forces més votades, el PSC i Impulsem Cunit-Junts, van decidir deixar d’estar l’un a cada banda (govern i oposició), pactar i partir-se l’alcaldia. A més, aquest pacte va representar la tornada d’una alcaldessa històrica dels anys 90, la socialista Dolors Carreras. Fruit de l’acord de mandat, la succeïrà les pròximes setmanes el cap de llista juntista, Jaume Casañas.

Un dels punts del pacte era renovar la marca institucional de l’Ajuntament de Cunit. En aquest sentit, el nou disseny vol destacar el paper principal del consistori en la gestió transparent i efectiva de tots els recursos de la ciutat. La població baixpenedesenca ha tingut un nou impuls demogràfic en aquest any pandèmic que ha estat el 2020, amb un increment mensual de mitjana de 100 habitants, que l’ha portat a 14.300 habitants el gener passat. A més, des del consistori calculen que actualment a Cunit hi viuen unes 6.000 persones que no hi estan empadronades, i el repte és aconseguir que una part d’aquesta població flotant s’hi empadroni. L’alcaldessa Dolors Carreras destaca: “Com a institució ens hem de modernitzar i hem de ser coherents amb la realitat, els nous escenaris que tenim com a administració i amb la relació amb la nostra ciutadania”. Per la seva banda, el primer tinent d’alcalde i regidor de Turisme, Jaume Casañas, afirma: “Som municipi d’acollida del turisme familiar des de sempre i ens omple d’orgull saber que som capaços d’unir ciutadania autòctona i turisme any rere any”.

Mar, vegetació i vinya i terra

Per construir la nova imatge institucional, s’ha pres com a referència el logotip anterior, mantenint-ne el cromatisme blau i actualitzant-ne el disseny de la palmera. L’arrodoniment de les formes és el que permet transmetre la proximitat de la institució amb la ciutadania. Al disseny de l’actual logotip institucional, la novetat ve de la mà dels tres vectors situats a la part inferior, sota la palmera, els quals representen cadascun d’ells un dels atributs característics de la població: el mar, la vegetació i la vinya i la terra.

Marca turística amb tres colors

A la nova marca turística de Cunit, aquests tres vectors es doten d’un cromatisme, l’origen del qual se situa en els colors del paisatge cunitenc. El blau representa el mar; el verd és la vegetació i, finalment, el groc terrós representa la terra i la vinya. Tot el conjunt i la disposició de la imatge promocional remet a l’eix frontal d’una barca, la qual reforça l’estret vincle de Cunit amb les característiques del Mediterrani.

Casañas assenyala que l’Ajuntament de Cunit ha decidit crear una marca pròpia turística que “reforça la identitat de poble alhora que enforteix el tarannà acollidor que el caracteritza”.

stats