El Concurs de Castells penja el cartell d'entrades exhaurides

Tot i algun incident, l'Ajuntament de Tarragona es mostra satisfet per la venda de les entrades del certamen casteller

El Concurs de Castells va exhaurir dimecres, en una hora i deu minuts, les 5.200 entrades posades a la venda. Si bé el sistema va penjar el cartell d'esgotades a les 10:07 hores, 7 minuts després de l'inici de la venda, els minuts posteriors es van anar alliberant les localitats d'aquelles operacions que no s'havien finalitzat correctament. Aquesta circumstància va generar perplexitat entre els aficionats que intentaven aconseguir una entrada sense èxit mentre veien com minuts més tard altres en disposaven.

Tot i aquests contratemps, la consellera de Festes de l’Ajuntament de Tarragona, Begoña Floria, va mostrar-se satisfeta pel desenvolupament del procés de venda: “Després de tres edicions amb problemes tècnics importants, en aquesta ocasió les entrades s'han venut sense dificultats rellevants” afirmava en una nota de premsa a primera hora de la tarda, en què justificava els incidents per l'alta demanda de l'esdeveniment: “una altra cosa és que hi hagi gent que volia entrades i que no n'ha pogut adquirir, però com en qualsevol esdeveniment important sempre pot haver-hi més demanda que oferta”. La consellera Floria, però, proposava altres alternatives a aquells que no havien pogut aconseguir una localitat: “Animo els aficionats castellers a gaudir de la jornada de dissabte o a seguir la diada per la retransmissió íntegra i en directe que faran Tac 12 i la Xarxa de Televisions Locals".

L'augment de l'aforament ha estat insuficient

Cal recordar que enguany el Concurs ha decidit ampliar l'aforament en 200 localitats que s'ubicaran a l'espai que fins ara ocupava la graderia provisional instal·lada al segon pis de la Tarraco Arena Plaça, passant en aquella zona de 1.000 localitats assegudes a 1.200 dretes. El preu d'aquestes entrades ha passat dels 12 euros, que valen les situades al primer pis, als 8. Les 200 noves localitats finalment han estat insuficients per satisfer la demanda total i el Concurs ha tornat a penjar el cartell d'exhaurides en pocs minuts.

Enguany l'empresa encarregada de la distribució de les entrades ha estat la catalana 4Tickets, especialitzada en la venda d'espectacles amb una gran demanda concentrada en poques hores, i s'ha tornat a apostar per habilitar tres pàgines web diferents per accedir al portal de compra. Si bé els problemes reportats han estat menors, el sistema de venda ha generat certa perplexitat entre la gent que a pocs minuts de l'inici de la venda ha descartat seguir el procés davant de l'anunci d'entrades exhaurides però que ha vist com passades les 11.00 encara hi havia gent que n'adquiria.

Del Metropol als gestors de grans esdeveniments

L'any 2010, el Concurs de Castells de Tarragona va distribuir 2.000 entrades entre les formacions participants, en va posar 3.000 més a la venda a través del servei d'entrades de Caixa Laietana i 1.000 es van vendre a les taquilles del Teatre Metropol de Tarragona. Per primer cop es limitava l'accés de la sorra de la plaça a la graderia, i només era permès per al públic o per a aquells castellers que havien adquirit una entrada. El preu de l'entrada era de 4 euros. El sistema va quedar col·lapsat en rebre al voltant de 9.000 peticions i les cues al Teatre Metropol de gent arribada d'altres ciutats va despertar la primera polèmica sobre el sistema de venda.

L'any 2012, l'Ajuntament va decidir encarregar la venda al nou sistema telemàtic implantat a la ciutat, el Tarracoticket. Per primer cop, totes les entrades es distribuïen per internet per equiparar les possibilitats d'obtenir-ne. El preu es va triplicar, ja que va passar als 12 euros per entrada. Per segona edició consecutiva, el servei va col·lapsar-se amb només 550 entrades venudes, i es va haver d'ajornar la venda dues hores més tard. Si bé els responsables asseguraven que s'havia multiplicat per deu la capacitat dels servidors, aquell incident es va quantificar en 4.539 usuaris únics en dues hores i mitja.

Clarament preocupats pels errors consecutius, el Concurs va decidir l'any 2014 cedir la distribució de les entrades a l'empresa catalana Koobin, que presentava un molt bon historial en la gestió de grans esdeveniments. La venda es va posar en marxa de manera esglaonada, primer les entrades de dissabte i l'endemà les de diumenge, i es van generar accessos des de tres webs diferents. Com ja havia passat els anys anteriors, pocs minuts després de l'inici de la venda, el sistema es va col·lapsar i es va posposar la distribució dues hores. La venda, però, es va reprendre una hora més tard, fet que va generar una nova polèmica entre els aficionats que no van poder obtenir-ne una. Després del nou fiasco, el Concurs va fer públic que no pagaria el servei prestat.

Més continguts de