EDUCACIÓ
Comarques Gironines 07/11/2019

Un projecte teatral vol impulsar nous mètodes a l’escola

Ara / Acn
2 min
Una classe del barri de la Font de la Pólvora que participa en el projecte.

GironaLes escoles de Vila-roja, Font de la Pólvora i Sagrada Família de Girona -totes tres situades al sector Est- participen en un projecte que pretén innovar en els mètodes educatius a partir de la cultura. Es tracta d’una nova edició del projecte Escoles Tàndem que organitza la Fundació Catalunya - La Pedrera amb la Fundació La Ciutat Invisible, darrere la qual hi ha els organitzadors del Festival Temporada Alta. Aquest projecte durarà tres anys i tindrà una inversió global de 225.000 euros. Durant la primera meitat d’aquest curs, els professors de les escoles estan treballant amb els experts per veure com es poden millorar els mètodes educatius i com arribar-hi a partir del teatre.

El coordinador del projecte, Alejandro Santaflorentina, ha destacat que durant el primer trimestre “pararan l’orella” a cada centre per poder analitzar la situació. A partir del segon, començaran a treballar. Serà a partir del segon any del projecte quan es començarà a veure com els professionals del món de les arts i els professors de les tres escoles han modificat els seus mètodes i classes. Es combinen possibilitats creatives com ara començar les classes amb alguna dinàmica per captar l’atenció dels nens. Tot plegat, però, són idees a les quals els professors i els dinamitzadors que participen en les Escoles Tàndem hauran de donar forma.

Alumnes molt creatius

La directora de l’Escola Font de la Pólvora, Pilar Marco, ha remarcat que els seus alumnes moltes vegades “tenen dificultats d’aprenentatge” però, per contra, són persones amb un gran “potencial creatiu i artístic”. Els professors ja han rebut formació dels professionals del projecte A Tempo, que desenvolupa la Fundació La Ciutat Invisible.

Segons la directora de l’Escola Sagrada Família, Susana Berengena, aquestes jornades de formació els estan “fent reflexionar, pensar diferent”. Per això creu que aquests canvis a nivell “personal” també es reflectiran en la manera d’ensenyar a les aules. La idea és implicar-hi també les famílies i d’aquesta manera convidar-les amb els alumnes al teatre. També volen “revertir la situació” que hi ha al sector Est, una zona amb moltes famílies amb pocs recursos.

stats