Crítica

'Lo dejo cuando quiera', comèdia amfetamínica amb més eufòria que ressaca

Crítica de la pel·lícula de Carlos Theron inspirada en un èxit de la taquilla italiana

'Lo dejo cuando quiera'
Martina Beato
10/04/2019
1 min

BarcelonaDirecció: Carlos Theron. Guió: Cristóbal Garrido i Adolfo Valor. 98 min. Espanya (2019). Amb David Verdaguer, Ernesto Sevilla i Carlos Santos.

El cinema espanyol segueix nodrint-se dels grans èxits de taquilla de França i Itàlia per fer-ne versions apòcrifes adaptades amb més o menys fortuna a la idiosincràsia hispana. Després de 'Perfetti sconosciuti', adaptada per Álex de la Iglesia a 'Perfectos desconocidos', ara és el torn de 'Smetto quando voglio', és a dir, 'Lo dejo cuando quiera', en què el director Carlos Theron s'atreveix a escapar dels convencionalismes que han ofegat la comèdia comercial recent després del 'boom' d''Ocho apellidos vascos' a cop d'acudits gamberros, situacions irreverents i humor canalla.

Entre 'Breaking bad' i 'Ressaca a Las Vegas', es mou aquesta comèdia amfetamínica sobre tres graduats universitaris a qui la crisi econòmica ha convertit en fracassats, uns perdedors amb sobrequalificació que acaben fabricant pastilles (de la felicitat) al soterrani de la universitat per traficar i convertir-se en els reis de la nit. Una cosa així com 'La revenja dels setciències' en l'era del 'Campi qui pugui' i el 'Busca't la vida'. David Verdaguer, Ernesto Sevilla i Carlos Santos formen un trio còmic impecable, acompanyats per les dones d'empenta que interpreten Miren Ibarguren i Cristina Castaño i un rocambolesc Ernesto Alterio com a gàngster de discoteca al·lucinat.

stats