Cinema
Cultura 18/10/2012

Marco Bellocchio: "Amb Berlusconi el cinema italià funcionava millor, encara que sembli una paradoxa"

El veterà director italià és a Barcelona amb motiu del cicle que li dedica la Filmoteca de Catalunya. Dijous al vespre hi presentarà el seu nou treball, 'La bella addormentatta'

Xavi Serra
1 min
Isabelle Huppert a 'La bella addormentatta'

BarcelonaEl prestigiós cineasta Marco Bellocchio ha visitat aquest dijous Barcelona per presentar un cicle que li ha dedicat la Filmoteca de Catalunya i el seu darrer llargmetratge, 'La bella addormentatta'. El veterà director aborda en aquest treball el cas real d'Eluana Englaro, morta el 2009 després de passar disset anys en estat vegetatiu. "El film planteja una dicotomia entre l'aposta per la vida quan la vida té sentit i l'opció de l'eutanàsia quan la vida ja no ho té", ha explicat Bellocchio.

El cas va dividir Itàlia violentament: el Vaticà es va mobilitzar activament en contra del pare d'Englaro i Berlusconi va estar a punt de modificar la legislació per impedir anul·lar la sentència d'un jutge a favor de l'eutanàsia. "Va ser tot un fenomen social a Itàlia –explica Bellochio–. Per això el meu film no es cenyeix al cas, sinó que explica tres relats inventats que tenen a veure amb els grans temes de la història d'Eluana: l'enfrontament amb l'església, el dret a decidir sobre la pròpia mort i l'eutanàsia pròpiament dita".

Bellocchio també ha explicat que la situació del cinema a Itàlia és molt similar al cas Espanyol. "Allà també tenim una crisi de producció i públic. De fet, amb Berlusconi el cinema italià funcionava millor, encara que sembli una paradoxa. La seva productora rodava moltes pel·lícules, fins i tot de directors d'esquerres i comunistes. Això no ha de sorprendre ningú en un règim capitalista. Sigui com sigui, és una paradoxa molt italiana".

El director presentarà aquest dijous la projecció de 'La bella addormentatta'. La cita serà a les 20 hores a la Filmoteca de Catalunya.

stats