16/04/2015

La Mostra d’Igualada vol seduir els adolescents

2 min
La companyia belga Jordi L. Vidal presenta Ooups!, una història sobre dos corredors de borsa que mescla acrobàcia, malabarisme i beat box.

BarcelonaArriba una edat en què es pot deixar d’anar al teatre sota la tutela dels pares i inaugurar la llibertat de l’adult. Aquesta edat és justament la franja de públic que deserta de l’escena. Reenganxar-los de grans al teatre serà un repte més difícil que no pas ajudar-los a fer el salt, de manera natural, d’espectacles infantils a projectes de més profunditat. En això s’ha centrat la 26a edició de la Mostra d’Igualada. La fira de teatre infantil i juvenil, que se celebra des d’avui fins diumenge, ha ideat quatre itineraris per edats per estructurar l’àmplia l’oferta que s’hi podrà veure (més de 100 representacions) i fer-la més fàcil de digerir, tant per al públic general (l’any passat, 26.000 persones) com per als 500 professionals que hi assistiran.

El nou director de La Mostra, Pep Farrés, amb una llarga trajectòria dins el sector amb els Farrés Brothers, explica: “La mitjana d’edat dels espectadors infantils i juvenils està baixant, i a partir dels 8 o 9 anys la mitjana d’afluència als espectacles és més baixa”. Per això, es vol concentrar en aquest buit: inaugurarà la fira amb el hip-hop dels Brodas Bros i la tancarà amb el festiu Marabunta de Guillem Albà. Es podran veure fins a dotze espectacles pensats exclusivament per a públic de 12 a 16 anys. Els altres tres recorreguts són per als petits (3-6 anys), els no tan petits (6-12) i tots els públics.

Igualada, epicentre estratègic del teatre infantil i juvenil, té el repte de guanyar més públic, més mercat i més oportunitats. Per això tant ha de ser un aparador com “un espai de networking en què es propiciï la compravenda de muntatges i projectes” i “s’exportin el talent i les companyies d’aquí”, com resumeix el director. Dos reptes molt concrets i necessaris per al sector són la “internacionalització” i la “recuperació del mercat espanyol”. Per això també hi han convidat sis companyies estatals i tres propostes internacionals. La fira va rebre més de 320 propostes per formar part del cartell i se n’han seleccionat 64, 22 de les quals estrenes. El pressupost del festival és de 300.000 euros.

La “innovació, la contemporaneïtat, les noves dramatúrgies i les bones històries” han sigut els arguments per a la selecció. Com a resultat, el teatre ha guanyat pes entre les obres de màgia, circ, mim, dansa o música que es podran veure en setze escenaris de sala i carrer. Pep Farrés en defensa la qualitat: “Els nens no són l’espectador del futur: són l’espectador del present. I volem fomentar-los l’esperit crític”.

stats