ARTS ESCÈNIQUES
Cultura 09/05/2018

El Teatre Akadèmia celebra la primavera francesa

Núria Juanico
2 min
L’obra Réparer les vivants serà a l’Akadèmia del 31 de maig al 3 de juny.

BarcelonaFrança ha conquerit el Teatre Akadèmia fins al 3 de juny. Sota el nom d’Air de printemps, la sala ha organitzat un cicle de teatre francès que va arrencar dissabte amb la lectura de contes de Guy de Maupassant a càrrec de la directora de l’Académie de France a Roma, Muriel Mayette. Aquest acte inaugural passarà demà el relleu a El desig de capbussar-se, un espectacle d’Emilià Carilla a partir de l’assaig Butes de Pascal Quignard, en què l’autor francès explora la idea de les sirenes a través d’un dels personatges que va sucumbir als seus cants. “L’autor utilitza la figura de Butes per parlar de la veu profunda que tots portem dins nostre i que no podem ignorar”, explica Carilla. El muntatge està interpretat per ell mateix, Marc García Coté, Marta Ossó i Jordi Vaqué.

Els mateixos actors també donen vida a Allons François de la Patrie, un cabaret grotesc que serà a l’Akadèmia del 17 al 27 de maig. Segons Carilla, que n’assumeix la direcció, el muntatge “amaga un concert de chanson française ” amb l’objectiu de “celebrar la joia de viure”. Just després d’aquesta proposta musical arribarà de França Réparer les vivants, l’adaptació teatral de la novel·la de Maylis de Kerangal, que serà a la sala fins al 3 de juny. Guardonat amb el Premi Molière 2017, el monòleg està interpretat per Thomas Germaine i parla de la donació d’òrgans des de la delicadesa i la generositat.

L’última proposta francesa d’ Air de printemps és una lectura dramatitzada de Las cartas de amor d’Henri Barbusse, que tancarà el cicle. Es tracta d’una peça dirigida per Boris Rotenstein, que ha preparat una posada en escena basada en les sorpreses. “Els actors, Sílvia Sabaté i Xavi Melero, han treballat el text per separat i no coneixen totes les cartes. És un espectacle ple de secrets”, diu Rotenstein.

stats