Cas Sixena

El president de l'Aragó diu que “d’aquí a molt poc les pintures murals de Sixena estaran on els correspon”

Jorge Azcón visita el monestir, on s'ha presentat la reproducció d'un enfustat de la sala capitular

Jorge Azcón, el president de l'Aragó, al monestir de Sixena.
ARA
09/01/2026
1 min

BarcelonaEl president de l'Aragó, Jorge Azcón, ha fet una visita aquest divendres al monestir de Vilanova de Sixena, on s’ha fet la presentació d’un nou enfustat que reprodueix els originals que hi havia a la sala capitular del temple. Tal com informa ACN, durant l’acte Azcón ha afirmat que “d’aquí a molt poc les pintures murals de Sixena estaran on els correspon”. El president aragonès, immers en la precampanya de les eleccions autonòmiques del 8 de febrer, ha tornat a reclamar que el Govern i el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) compleixin la llei i “respectin el valor integral del patrimoni”. En aquest sentit, ha demanat a les autoritats catalanes que “reflexionin” sobre la feina que fan i la paraula que van donar a l'Aragó, “perquè no està passant”. Així mateix, els ha demanat que col·laborin en el que “finalment acabarà passant”.

Azcón ha assistit en la presentació del quart enfustat dels dotze que hi va haver a la Sala Capitular del monestir de Sixena, en el marc del projecte Sixena Màgica fet per un equip de sis artesans, que han treballat en la peça durant més d’un any.

Durant l’acte, Azcón ha reiterat que el monestir és un “símbol de l'Aragó”, que representa la història i identitat de la comunitat així com la “capacitat de preservar el que ens defineix com a poble”. Ha assenyalat que quan la “Justícia parla, tota la resta ha de callar” i ha recordat que les sentències han reconegut que les pintures murals són dels aragonesos.

stats