Cinema

Una 'Rosetta' del segle XXI amb l'estètica d''Epic nails'

El primer llargmetratge d'Agathe Reidinger indaga en les contradiccions d'una noia de classe obrera entestada a triomfar mitjançant la seva imatge

'Diamante en bruto'

  • Direcció i guió: Agathe Riedinger
  • 103 minuts
  • França (2024)
  • Amb Malou Khebizi, Idir Azougli i Andréa Bescond

La Liane (Malou Khebizi), la protagonista de Diamante en bruto, desprèn una energia molt semblant a la de la Rosetta, el personatge del film homònim dels germans Dardenne que va forjar un nou patró de cinema social per al segle XXI. També és una noia de classe obrera disposada a qualsevol cosa per aconseguir la feina que anhela i amb una empenta que fa avançar tota la pel·lícula. Però si la Rosetta es conformava amb un treball estable, la Liane aspira a convertir-se en "la Kim Kardashian francesa".

Cargando
No hay anuncios

En el seu primer llargmetratge, seleccionat a la competició oficial del Festival de Canes 2024, Agathe Reidinger actualitza l'arquetip de noia de suburbi per adequar-lo a les inquietuds actuals. La Liane representa una experiència de la feminitat marcada per la suposada democratització de la bellesa i de l'ascensió social que ofereixen les xarxes i la televisió. La protagonista de Diamante en bruto és tota una experta en la cura de la imatge i s'adequa al nou cànon estètic que té en l'excés, des de la sinuositat de les corbes corporals al guarniment de les ungles, la marca d'identitat. La inversió de temps i diners que la Liane fa en la seva pròpia aparença, degudament mediatitzada a través de les seves xarxes socials, sembla germinar quan li truquen perquè participi en un programa de telerealitat.

Amb la complicitat de la seva actriu protagonista, una esplèndida Malou Khebizi, Riedinger ofereix una instantània autèntica i poc vista de la nova cultura de la feminitat que triomfa entre les noies de tots els extractes socials. El film també s'escapa de certs imaginaris de suburbi obrer metropolità situant-se a l'extraradi de la vila provençal de Fréjus. En canvi, resulta una mica previsible com inscriu la trajectòria de la protagonista en una narrativa al voltant del perill que comporta l'exposició i la visibilitat excessiva a les xarxes.

Cargando
No hay anuncios
Tràiler de 'Diamante en bruto'