Música
Cultura 13/11/2011

La Pegatina es popularitza a la Xina gràcies a les xarxes socials

La banda manté el contacte amb els seguidors d'allà amb un compte al Twitter xinès

Efe
3 min
Una imatge de promoció del grup de Montcada

BarcelonaCrear una pàgina web en xinès i obrir un compte a Weibo, la versió xinesa de Twitter, ha permès a la banda La Pegatina mantenir el contacte amb el públic xinès després de l'èxit de la gira pel gegant asiàtic, en què van arribar a reunir 15.000 persones en un dels concerts.

La gira per la Xina, que ha finalitzat aquesta setmana, ha obert nous horitzons a aquesta banda formada a Montcada i Reixach (Vallès Occidental), i que ha anat creixent a través de les xarxes socials.

Set anys de vida, 500 concerts, 13 països i milions de descàrregues a internet avalen aquesta banda de rumba urbana, fresca i mestissa, esquitxada de merengue, cúmbia, ska, música disc i ranxera, que canta indistintament en castellà i català.

"Però fins ara els mitjans de comunicació 'seriosos' no ens feien gaire cas perquè som molt joves. Ens consideraven una banda de festa major. Ara s'han adonat que el que és nostre està molt 'currat', i hem guanyat credibilitat", ha declarat Rubén Sierra, veu i guitarra del grup.

Una credibilitat que tenien ja plenament consolidada a internet, on La Pegatina compta amb un web on els internautes poden descarregar-se gratuïtament qualsevol dels seus tres discos. "Les descàrregues no impedeixen que venguem molts discos, especialment en calent, després dels bolos", ha assegurat Rubén Sierra.

El directe és el punt fort de la banda, que aquesta setmana ha ofert el seu concert número cent de l'any a Girona i que al desembre farà una altra gira internacional que els portarà per Holanda, Bèlgica, Dinamarca i Alemanya. Aquest ritme desenfrenat de concerts ha permès als deu membres de la banda, integrada per set músics i tres tècnics, embarcar-se en l'aventura d'efectuar una gira per la Xina.

"Allà et paguen les dietes i un 'caixet' molt baix que és igual per a totes les bandes, però no et sufraguen els bitllets d'avió", ha explicat Ruben, de manera que el grup es va haver de costejar el viatge.

Quan l'organitzador del festival d'Hangzhou els va proposar ser el grup estrella d'una de les jornades del certamen, La Pegatina es va posar les piles i va aconseguir més actuacions a altres ciutats xineses, entre elles Pequín i Xangai, i va reunir els diners per als bitllets d'avió.

En arribar, "el primer xoc va ser comprovar que totes les xarxes socials que s'usen aquí estan bloquejades, a la Xina", per la qual cosa la banda "no podia contactar amb els internautes" del país asiàtic, diu Ruben que, juntament amb la seva banda, va apostar per entrar a les xarxes socials xineses i va buscar un traductor que li permetés saltar la barrera de l'idioma a la xarxa.

"De tota manera, resulta desesperant veure com de lent va internet, a la Xina, i comprovar com de controlat està tot allò que dius. De fet, les autoritats ens van demanar les lletres de les cançons abans de viatjar, però nosaltres no som gaire polítics, així que vam passar la censura", ha afegit.

Malgrat la dificultats per contactar per internet, al festival d'Hangzhou La Pegatina va reunir unes 15.000 persones.

"El públic està molt interessat per tot allò que vingui d'Occident, perquè fa molt poc que el país s'ha obert a l'exterior", explica Ruben, que com a exemple ha recordat que els únics músics espanyols que han actuat a la Xina són Berri Itxarrak i Fito. "En dues setmanes hem aconseguit 500 seguidors a la xarxa, que per a la Xina està molt bé, i ja tenim una proposta per tornar l'any que ve i actuar al Midi Festival", ha anunciat Ruben, satisfet de veure els fruits de la seva infatigable activitat a la xarxa.

La Pegatina està preparant una gira per Llatinoamèrica, perquè prop de la meitat dels seguidors que tenen a internet són del continent americà.

stats